Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak połączyć ogień i wodę?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak połączyć ogień i wodę?
From: aL <bigalex@wp.pl>
Date: Fri, 14 Nov 2014 02:01:28 +0100
W dniu 2014-11-12 21:40, Gabriel Zastawnik pisze:

Co mi się zamarzyło:
- sprzęt w obudowie nie tradycyjny desktop, ale coś a'la mini-pc (mam
świadomość, że takie prawdziwe mini pc to nie może być, ale coś
mniejszego niż normalny desktop)
- ciche
- małoprądążerne :)
- w miarę ładne (wiem - de gustibus cośtam)
- mocne

Nie chce mi sie rozpisywać, ale ciężko złożyć zestaw z mocną
kartą typowo pod gry, który będzie energooszczędny, a do tego
cichy i w  małej obudowie, którą stawia się na biurko.
Tutaj masz niezłego gotowca, który może być punktem odniesienia:
http://www.techbuyersguru.com/projectitx.php
Ja składałem dwa podobnego formatu komputery z podobnymi
wymaganiami zamawiających, ale zawsze kończyło się to pewnym
kompromisem najczęściej kosztem generowanego hałasu.
Najważniejsza będzie obudowa i wybór chłodzenia, ale przy założonym
budżecie to raczej nie problem.

Spodobał mi się Asus Vivo PC GR8
http://www.x-kom.pl/p/214120-desktop-asus-vivopc-gr8-i7-4510u-8gb-1281000-win81-gtx750ti.html
Spełnia wszystkie warunki oprócz mocy.

Przy takim upakowaniu nie można oczekiwać mocy, pewnych
rzeczy nie przeskoczysz.

obudowa Cooler Master Elite 130.

Jest jeszcze parę innych godnych polecenia.

Tutaj opieram się na bardzo pozytywnej recenzji w ostatnim CD-Action. Ta
karta mi się bardzo podoba. Ale nie wiem czy się zmieści w takim małym
pudełku. Wogóle nie mam pojęcia, czy do takich mini-pc to trzeba
zastosować jakieś specjalne karty jak do laptopów??

Określ najpierw co rozumiesz pod pojęciem mini-pc, bo w linkach pokazujesz
różnej wielkości obudowy - od ultra cienkich sff  do mikro tower.
Czy to ma być wielkości większego kartonu po butach, czy wielkości tomu
encyklopedii?

Ram: 16GB

Zakładam, że nie będziesz miał zamiaru rozszerzać do 32GB, bo
płyty do takiego sprzętu mają ograniczoną ilość gniazd.

Dysk: 256 SSD na system i 1TB na dane.

Procesor - no chyba na i7 coś powinienem składać?

Jak Cie stać to pewnie.

No i moje pytanie: da rade coś takiego złożyć? Tzn. żeby było jak
najmniejsze, jak najmniej prądu żarło, było ciche i wydajne?

Może być małe, wydajne i w miarę ciche albo bardzo małe, przeciętnie
wydajne, energooszczędne i bardzo ciche.
aL

--
There’s no normal life, Wyatt. There’s just life.