Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] RAID-1 - czy się odbuduje na nowym dysku?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] RAID-1 - czy się odbuduje na nowym dysku?
From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl>
Date: Thu, 13 Nov 2014 16:12:49 +0100
Dnia 2014-11-07, o godz. 18:30:01
Irokez <no.email@wp.pl> napisał(a):

> Czemu taki numer? bo nie udało mi się znaleźć aplikacji która zrobiła
> by mi obraz dysku - po uruchomieniu ze stworzonego przez ich
> instalator nośnika rozruchowego nie widzą kontrolera RAID tego
> serwera. Nie ma też sterowników dla WinXP aby zaaplikować je do
> bootowalnego np. Hiren'sa i tak odpalić coś do klonowania.

Macierz powinna się odbudować bez problemów tyle że możliwe że będziesz
widział dla systemu tylko taka wielkość jak stary dysk.

Do klonowania dysków użyj Clonezilli - łyka wiele kontrolerów RAID.
Ostatnio kilka dni temu robiłem kopię zdegradowanej macierzy RAID-5 na
kontrolerze PERC - 2 z 43 dysków były sprawne.

Ja bym zrobił tak:
1. Backup sprawnego dysku
2. Kopia dysku Clonezillą i stary sprawny dysk na półkę.
3. Odpalenie z nowego dysku - jak pójdzie to idziemy dalej.
4. Powiększenie woluminu za pomocą GParted do pojemności dużego nowego
dysku - jak pójdzie to idziemmy dalej
5. Odbudowa RAID 1 z drugim dyskiem nowym.

Tak naprawdę to największy problem przy klonowaniu RAID może być taki że
pliki startowe nie znajdą się w odpowiednim miejscu i system z takiego
dysku się nie załaduje. Wtedy trza rzeźbić.

Zdrówko