Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] 386DX-40 plus nostalgia...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] 386DX-40 plus nostalgia...
From: nadir <none@hell.org>
Date: Thu, 20 Feb 2014 10:21:13 +0100
Wybacz - ja mam do czynienia z łącznością (i informatyką także)
wojskową do czynienia ciut zawodowo. Firmy ochroniarskie to inna bajka
- wbrew pozorom w ten sposób ochronę obiektów robi się prawie na całym
   świecie. Czym innym jest łączność i systemy dowodzenia - tu akurat
   nie mamy się czego wstydzić.
Zawodowo z wojskiem nie mam nic wspólnego, ale trochę rodziny i znajomych tam mam, parę "tajemnic" mi zdradzili, więc to i owo wiem jak wygląda. Problem w tym, że samą łącznością nie wygra się wojny czy nie wybuduje wałów i przepraw w czasie powodzi, itp., itd.
Brak nam zaplecza inżynieryjnego.
Nie mogę teraz znaleźć tego artykułu, ale 3-4 lata temu jakaś jednostka ze Szczecina nie mogła wyjechać na ćwiczenia na poligon bo PKP Cargo nie podstawiło im na czas i w niezbędnej ilości wagonów żeby przetransportować czołgi. Wychodziło wtedy na to, że potencjalni wrogowie wojnę musieli by nam wypowiedzieć z dwutygodniowym terminem, bo wojsko z koszar by się nie wydostało. :)
To o czym my tu rozmawiamy?

A pamiętasz kto w 1997 roku "kręcił" wodę z fosy miejskiej w
okolicach Opery Wrocławskiej?

Nie wiem - nie byłem akurat tam. Pomagałem na Kozanowie - woziliśmy
wodę i żywność głównie do bloków. Nie zapomnę ekipy z grillami na dachu
jednego z bloków która częstowała wszystkich chętnych kiełbasą a nas
namawiali żebyśmy z Dworca Głównego piwo im dostarczyli. ;-)
No to podpowiem, THW, to taka niemiecka obrona cywilna, brali rurą berbeluchę z fosy, przechodziło to prze filtry na samochodzie i można było w zasadzie tą wodę pić, choć zalecali żeby dla bezpieczeństwa wcześniej zagotować. W przypadkach przez nas omawianych(ogólnoświatowy krach) nikt do nas nie przyjedzie z pomocą.

Tak wyglądają tam gdzie nikt się tym nie zajmuje. Fakt że wielu wójtów
takie rzeczy ma w nosie ale jest sporo takich którzy o to dbają. Poza
tym OC to nie tylko magazyny - w razie potrzeby zakłada się np.
mobilizację sprzętu z firm. W skład tego wchodzi także ratownictwo
medyczne czy strażacy (także OSP). Generalnie od kilkunastu lat
odchodzi się od modelu OC jaki był do 1989 roku.
O jakich firmach piszesz? U mnie w okolicy największymi pracodawcami są: Biedronka i Lidl, pomijam takie instytucje jak Policja czy Izba Celna, bo mimo że dużo ludzi zatrudniają, to sprzętem nie dysponują żadnym, który mógłby się przydać w czasie kataklizmu.