Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] 386DX-40 plus nostalgia...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] 386DX-40 plus nostalgia...
From: Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl>
Date: Fri, 21 Feb 2014 11:48:22 +0100
Dnia 2014-02-20, o godz. 23:30:10
Krystek <spamtrap@krystek.art.pl> napisał(a):

> Hola hola! Rozmowa nie toczyła się tutaj o kataklizmie na terenie
> całej Ziemi. W takim przypadku to i o satelitach moglibyśmy
> zapomnieć, centralach telefonicznych, modemach czy innych
> technologiach ;)

To zrób obliczenia dla terytorium Poslki. Zadanie za dodatkowe punkty:
powierzchnię Polski znajdź sam. ;-)

> PS: A bombami N to unieszkodliwia się ośrodki łączności/stacje
> przekaźnikowe, więc w takim kontekście użyłem tego sformułowania.
> Padną BTS-y, radiolinie, przekaźniki satelitarne, czy stacje
> światłowodowe i można sobie włączać komórki, modemy...

Zadanie domowe: sprawdź czy nie pomyliłeś bomby N z jakąś inną. ;-)

Od nauczyciela: Bomba N - neutronowa - ma za zadanie ograniczyć
zniszczenia i skażenie na obszarze atakowanym i działać głównie na
organizmy żywe. Stąd takie ładunki to stosunkowo mała moc wybuchu, duża
dawka przenikliwego promieniowania neutronowego (stąd nazwa N) i
stosunkowo nieduży impuls elektromagnetyczny EMP. dlatego ze wszystkich
rodzajów ładunków jądrowych ładunki N najgorzej nadają się do niszczenia
elektroniki. Bo to EMP ją głownie niszczy.

Zdrówko