Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] 386DX-40 plus nostalgia...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] 386DX-40 plus nostalgia...
From: nadir <none@hell.org>
Date: Tue, 18 Feb 2014 16:33:36 +0100
Nie muszę czytać - brałem udział w akcji ratowniczej we Wrocławiu w 1997
i Sandomierzu w 2010. Różnica 13 lat w sumie i różnica w infrastrukturze
wielka.
Ja też byłem we Wrocławiu w 1997 roku, tylko że wtedy to my mieliśmy jeszcze jakąś tam armię, dużo wojska wtedy się udzielało, i w samym Wrocławiu i w innych miejscach dotkniętych powodzią. Dziś nasza armia jest zdana na zewnętrzne firmy ochroniarskie i katering. Generalnie to na defilady z okazji 11 listopada się tylko nadają.

A pamiętasz kto w 1997 roku "kręcił" wodę z fosy miejskiej w okolicach Opery Wrocławskiej?

No to w strasznie dziadowskiej gminie ten Twój przyjaciel mieszka ;-)
Bo to gmina w pierwszej kolejności jest zobowiązana do właściwej
organizacji i wyposażenia OC.

Niestety ale tak OC wygląda większości gmin w naszym kraju.
Miałem okazję klika lat temu oglądać magazyn OC w moim mieście, kupa złomu z lat 60-tych bardziej pod wojnę nuklearną niż klęskę żywiołową. Bo po co komu maski gazowe z pochłaniaczami, które pamiętają jeszcze Breżniewa? Na przykład rezerwowe środki łączności opierają się na telefonii komórkowej, a my zakładamy że tej telefonii jest brak. ;)