Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zestaw do oceny

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zestaw do oceny
From: "maX" <averwywal@interia.pl>
Date: Sun, 6 Oct 2013 01:39:01 +0200

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości 1a2hyssn85trq.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info">news:1a2hyssn85trq.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
Dnia Tue, 1 Oct 2013 23:21:48 +0200, maX napisał(a):

Oczywiście, część przypadków to takie jak piszesz, trzeba dużo RAM ale
starczy słaby proc. Tym niemniej nie bez przyczyny Intel robi 12-wątkowe CPU
i nie bez przyczyny są one niedostępne dla 1150/1155.
Zresztą 64 GB nawet najtańszego RAM i tak kosztują znacznie więcej niż i7 na
2011.

Ano nie bez przyczyny. Mnie osobiście moje

No tak, najgorsze są przypadki gdy ktoś przekłada wiekszość hardware ze starego kompa, a w dodatku wystarcza mu procesor typu E8400. Wtedy jemu koszt upgrade'u do systemu 64 GB rzeczywiście znacząco podnosi cena i nowej płyty (500 zł) i nowego CPU (1000 zł za najsłabszego i7 na LGA2011).

Core 2 Duo E8400 spokojnie
jeszcze by się wyrobiło przez dobry rok czy dwa, gdybym tylko mógł w płytę
wstawić więcej, niż 8GB ram. A tak muszę wymienić płytę, procesor i pamięci.
:)

Ale cię satysfakcjonuje 32 GB, a do tego wystarczy płyta za 250 zł (do dowolnej podstawki - LGA1150, LGA1155, AM3+, FM2) oraz CPU za 200 zł. Więc główny koszt to będzie tylko pamięć (conajmniej 1000 zł za 4 najtańsze moduły 8 GB).