Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zestaw do oceny

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zestaw do oceny
From: "maX" <averwywal@interia.pl>
Date: Tue, 1 Oct 2013 20:46:48 +0200

Użytkownik "Chris" <chris@spam.pl> napisał w wiadomości news:l2b97r$c15$1@node1.news.atman.pl...
maX nabazgrał(a):

Użytkownik "Forall" <No.SPAM.forall@stalowka.info> napisał w wiadomości news:524575a1$0$1232$65785112@news.neostrada.pl...
Ja podobnie jak kolega chcę zmienić sprzęt tak zeby mógł uruchomić
więcej  maszyn wirtualnych no i ten zestaw tutaj mi się podoba ale ta
płyta ma  tylko max 32GB a jaką byście polecili dobra, która max ma
64GB ?
Właśnie dlatego Intel ma droższy segment LGA2011 żeby kto potrzebował 64
GB  to płacił dodatkowo (żadna płyta LGA 1150 lub 1155 nie ma obsługi
więcej niż  32 GB). Z tym że nie jest duży problem. Kto potrzebuje 64 GB
zwykle kupuje  też i7, a one kosztują od 1000 zł wzwyż, a tu zaczynaja
się już procesory na  2011 (też i7). Więc w porównaniu do 1150 lub 1155
to praktycznie tylko koszt  dodatkowych 500 zł za płytę 2011 (co przy
cenie całego komputera jest  akceptowalną kwotą).

Nie zapomnij o procku bo i3 czy i5 nie kupisz

On tym właśnie pisałem. Jak ktoś potrzebuje 64 GB RAM to znaczy że używa komputera do profesjonalnych zastosowań, a wtedy często potrzebny jest równiez szybki CPU (i7). Ba, są tacy którzy kupują platformę 2011 nie dla większej ilości RAM (bo starcza im mniej niż 32 GB), ale dlatego że na 2011 są procesory 6-rdzeniowe (na 1150/1155 max to 4 rdzenie). No i oczywiście są i tacy którzy kupują i 64 GB RAM i 6-rdzeniowy CPU.

a i7 też low-endu nie ma więc masz zdecydowanie większe koszta niż przy 1155/1150

J/w. Praktycznie to tylko kwestia droższej płyty. A to (prawie) pomijalna sprawa biorąc pod uwagę cenę całego kompa - procesor, dyski, reszta hardware'u, no i profesjonalne oprogramowanie (a taki soft potrafi kosztować więcej niż sprzęt na którym pracuje).