Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zestaw do oceny

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zestaw do oceny
From: Michal <quiarmainuf@dunflimblag.mailexpire.com>
Date: Fri, 27 Sep 2013 18:50:56 +0200
W dniu 2013-09-27 11:28, R.e.m.e.K pisze:

> Miewam to samo na plycie z niby wyzszej polki Asusa, strasznie wkurzajaca
> rzecz.

Czyli niestety kolejna osoba, która to potwierdza i nie ma to związku z
segmentem rynkowym płyty Asusa na który jest kierowana - od najniższych
budżetówek, do płyt dla entuzjastów.
Nie wiem czy coś nie jest na rzeczy w dystrybucji napięcie +5V w
projektach mobo Asusa - nie wiem czy pamiętasz że w czasach schyłkowych
płyt pod AthlonaXP albo już początkowych Pod Athlona64 płyty Asusa
niezależnie od segmentu docelowego (cenowego) paliły się bardzo często
po zainstalowaniu popularnych wtedy tunerów analogowych TV lub DVB-S,
biorących ze złącza PCI sporo prądu z 5V, ale nadal w zakresie
przewidzianym przez specyfikację PCI 2.2 - ewidentnie płyty Asusa miały
xa słabą część odpowiedzialną za dostarczenie 5V. USB zasilane jest
takim samym napięciem i może tu jest problem. Co ciekawe - przy tych
palących się Asusach z 5V na PCI nie było z tym najmniejszych problemów
na płytach powiązanego Asrocka, nawet tych najtańszych za trochę ponad
100 zł, a wtedy Asrock był znacznie gorszym producentem niż obecnie.

--
/MB