Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zestaw do oceny

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zestaw do oceny
From: "Chris" <chris@spam.pl>
Date: Fri, 27 Sep 2013 10:00:45 +0200
WiesłaW nabazgrał(a):

Dnia 26-09-2013 o 11:35 Pawel O'Pajak napisał na pl.comp.pecet:
Powitanko,
- Płyta główna Gigabyte GA-Q87M-D2H (Q87 - bo wspiera VT-d)
Mało stabilne płyty ale twój wybór :)
A co z nimi jest nie tak?
Zapewniam Was, że wszystko z nimi jest w porządku. Takie teksty o
niestabilności płyt głównych konkretnego producenta to są jakieś
fantazje Chrisa (jak ja nie cierpię takich dwuznacznych
komentarzy).
Jeżeli to nieprawda, poproszę Chrisa o podanie argumentów, testów,
danych lub cokolwiek innego na poparcie tej daleko posuniętej
teorii o rzekomej niestabilności płyt głównych Gigabyte.

Jesteśmy dystrybutorem na Polskę takich marek jak GB, ASUS, MSI, Astock i wiem jakie są problemy, jakie są % zwrotów serwisowych tak więc mam dużo większe pojęcie o branży IT niż 99% pismaków na forach czy w gazetkach gdzie dostają sprawdzone wyselekcjonowene modele + prezenty od producentów.

Jak do tej pory argument w stylu "Ogólnie chodzi o serwis GB" lub
"90% ludzi pracujących w dystrybucji nie ma sprzętu GB albo Asusa"
nie za bardzo mnie przekonuje, a raczej w ogóle. Pierwszy jest od
rzeczy (nie neguję tego aby wybierać pod kątem dobrego serwisu), a
drugi? Jeżeli większość firmowych komputerów to autorskie Delle, to
już mamy zapomnieć o składakach?

Widać nie znasz rynku ... sorry ale margines w rynku to nie jest wykładnia.
Dziesiątki tysięcy komputerów idących do takich marek jak ZUS, MSZ, Policja, MSWiA, CERN, inne instytucje państwowe to nie są komutery Dell czy HP tylko własne marki czołowych polskich dystrybutorów.

No bo niby skąd ta niestabilność może się wziąć? Ano przede
wszystkim zależy od sekcji zasilania na płycie(w pierwszej
kolejności od zasilacza), co się może objawić (niestabilność) przy
próbie podkręcania, albo ostrego podkręcania tych z literką "Z",
ponieważ te z kolei najnormalniej w świecie mają dystrybucję i
sekcję zasilania lepszą. A może chodzi o wysychające kondensatory
aluminiowo-polimerowe? A może nie da się jej dobrze przymocować i
się trzęsie?

W dzisiejszych czasach temat kondensatorów można pominąć bo jest to margines tak jak mały fiat.

Bo wlasnie przymierzam sie do Z87X-UD5H. Ogolnie Gigabyte oferuje jeszcze RS232 i LPT na czym mi akurat zalezy, no i zwykle PCI tez bywaja. Inni producenci nie pomysleli o tym.
Bardzo fajna płyta (mam wątpliwości czy warta swojej ceny), ale
poczytaj jeszcze recenzję :)
http://twojepc.pl/artykuly.php?id=przeglad_plyt_gigabyte_z87x&strona=2

Ile dał GB za tą recenzję :)