Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowy laptop bez systemu a Linux

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowy laptop bez systemu a Linux
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: Tue, 20 Aug 2013 18:58:52 +0000 (UTC)
Edek <edek.pienkowski@gmail.com> wrote:
> Szarym od mżawki świtem Tue, 20 Aug 2013 12:38:53 +0000, Piotr B. [pb2004]
> wyrzucił pustą ćwiartkę i oznajmił:

> Chcesz może powiedzieć, że OLE jest tak samo otwartym standardem? Hmm,
> może nawet przyznam rację, ale muszę się zastanowić, chyba że to
> "oczywista oczywistość"

Może zacytuję zdanie nt. OLE ze studium German Fraunhofer Institute
porównującego ODF i OOXML: "Translatability of embedded objects between
ODF and OOXML is not confronted by any major barriers; both standards
support Object Linking and Embedding (OLE) as well as alternative image
representations of linked objects." i "The translatability between ODF
and OOXML faces no major barriers as both standards support
Object Linking and Embedding (OLE) as well as alternative image
representations of linked objects."
Może wybrali złych ekspertów. Musisz im wytłumaczyć że OLE i OOXML to
zło, a samo dobro to ODF i OLE.

> Nie o MathML tylko o (nie) używaniu istniejących standardów. Sam MathML nie
> jest narzutem kilku tysięcy stron.

> A co Ty w zasadzie podałeś poza ironicznym coolaide?

Ja? To ty wymyślasz zarzuty już nie napiszę skąd. Nie chce mi się
cytować zdania o MathML z powyższego źródła.

> Zastanów się, dlaczego standard był głosowany dwa razy i dlaczego
> wiele "punktów widzenia" widzi metody głosowania jako nadużycie i tak
> samo sam standard.

Ty widzisz zło Microsoftu, ja widzę koalicję IBM, Sun, Google i
pomniejszych przeciwników Microsoftu przeciwko OOXML.

> No a dlaczego pisałeś o ODF 1.1? Niby wszystko wiesz.

Tylko ODF 1.1 jest standardem ISO. Mimo zapowiedzi OASIS do tej pory nie
zgłoszono nowszej wersji.

> Jak widzę silenie się na ironię zawsze podejrzewam, że za tym kryje
> się niezła pustka.

:-)) Oczywiście że niezła pustka. ISO/IEC JTC 1/SC 34/WG 6 generalnie
nie istnieje i generalnie nie standaryzuje ODF. Pustka...

> ODF jest standardem OASIS, co zupełnie wystarcza
> podobnie jak w przypadku powszechnie używanych komerecyjnie standardów

OASIS wystarcza a ECMA/ISO nie. Rozjaśniłeś. A już na poważnie chociaż
dyskusja z Tobą jest rozweselająca to jest to jednak odejście od
tematyki tej grupy więc z mojej strony EOD.

--
Piotr Borkowski