Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowy laptop bez systemu a Linux

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowy laptop bez systemu a Linux
From: Edek <edek.pienkowski@gmail.com>
Date: Mon, 19 Aug 2013 19:04:24 +0000 (UTC)
Szarym od mżawki świtem Mon, 19 Aug 2013 17:58:55 +0000, Piotr B. [pb2004]
wyrzucił pustą ćwiartkę i oznajmił:

> Możesz podać linki do zarzutów? Google nie znajduje frazy custom text in
> XML w kontekście OOXML, a OLE to mechanizm osadzania obiektów i nie wiem
> jaki jest zarzut? AOO i LO przecież go obsługują.

"Linki do zarzutów" - err, what? Potrzebujesz policyjną notatkę służbową
czy interpelację poselską? Widzisz, Microsoft ma takie podejście, musi być
jakaś instytucja która wyda coś mocą instytucji - bez tego nie mógłby żyć.
Dlatego istnieje parę zabawnych standardów ECMA między innymi, ale
o ile dla większości świata takie instytucje są forum do rozmowy i
wypracowania wspólnego podejścia, dla Microsoft liczy się "a bo ISO/ECMA
powiedziało, że to standard". Nic złego niby, ale nie jako cel sam w sobie.

Inaczej mówiąc prezentujesz podejście, które rozumiem, ale którego
nie zamierzam powielać. Gdybyś znał XML wiedziałbyś na czym polega
custom text.

> Partnerzy Microsoftu zainteresowani ustandaryzowaniem OOXML mają takie
> same prawa udziału w głosowaniu jak hejterzy Microsoftu przeciwni OOXML.

Wiele standardów przechodzi jednomyślnie, a nie za drugim razem przy
braku zainteresowania połowy. I mylisz się z hejterstwem Microsoft -
nie podobają się metody a nie sama firma.

Sprowadzanie standardów do praw głosowania jest sowieckim zagraniem.
Standardy mają znaczenie tylko o tyle, o ile są uznawane. Na dodatek
Microsoft strzela sobie w stopę: OOXML ma 6000 stron zamiast 700 bo
nie uznaje praktycznie ŻADNEGO otwartego standardu, kurde, nawet
nie MathML. Co jest wbrew wszelkim zwyczajom, taki "ja wszystko sam",
wszystko po swojemu i co mi tu ktoś będzie jakieś uznane standardy
podsuwał. Dla reszty świata oznacza to tyle, że nie można użyć
gotowych narzędzi osługujących MathML (i wiele innych standardów).
Koło otwartości OOXML nawet nie leżało.

--
Edek