Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowy laptop bez systemu a Linux

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowy laptop bez systemu a Linux
From: Edek <edek.pienkowski@gmail.com>
Date: Tue, 20 Aug 2013 10:48:49 +0000 (UTC)
Szarym od mżawki świtem Tue, 20 Aug 2013 10:18:53 +0000, Piotr B. [pb2004]
wyrzucił pustą ćwiartkę i oznajmił:

> Wyjaśnienia co konkretnie wg Ciebie jest źle w OOXML bo na razie tego w
> żaden sposób nie wyjaśniłeś. Takie hasełka to żadne wyjaśnienie.

Użyj Google, tym razem skuteczniej. Ciężko mi dyskutować na poziomie
określeń "jest źle".

> Liczy się tylko ocena kandydującego standardu. Po argumentach
> przeciwników było widać czy to jest hejterstwo czy tylko przychylność
> ODF. Naprawdę merytorycznych zarzutów było niewiele.

Znam podobne podejście z innych miejsc - każda krytyka jest hejterstwem,
pomyjami czy dowolnym innym pustym określeniem. Niestety na uciekanie
w takie rejony nie ma lekarstwa, dyskusja się kończy. Zwłaszcza
merytoryczna dyskusja.

> MathML 2.0 nie obsługuje znaczników przydatnych w przetwarzaniu tekstu.
> Zresztą co to za zarzut liczby stron. Co z tego że np. ODF 1.1 ma te
> 700(?) stron gdy obecnie jest martwym standardem bo nie definiował wielu
> rzeczy.

Zarzut dotyczy nie tylko liczby stron, ale też ignorowania pozostałych
standardów. To jest dość proste: mając do wyboru używanie innych
otwartych standardów albo specyfikując wszystko po swojemu Microsoft
gra biznesowo. Gdyby użył innych standardów i sepcyfikacja miała setki
stron a nie tysiące łatwiej byłoby wszystkim ją zaimplementować, bo
istnieją albo są rozwijane gotowe elementy. Więc biznes uber alles,
utrudnijmy życie wszystkim implementującym "otwarty" standard, w końcu
nie po to przepychamy ten standard, żeby był implementowany przez
kogokolwiek poza nami. Przecież "otwartość" nie oznacza, że chcemy
zrezygnować z vendor lock-in w pakietach office.

ODF nie jest martwym standardem i generalnie nie jest standaryzowany
przez ISO. Co nie odbiega od generalnych reguł, różne domeny są
regulowane przez różne ciała, takie jak IETF dla Internetu czy
W3C dla HTMLa i innego contentu. Microsoft wycelował w ISO i ma ten
swój standard ISO, ignorując wszystko pozostałe.

--
Edek