Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Szybki komputer czy taki istnieje?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Szybki komputer czy taki istnieje?
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 5 May 2013 00:39:10 +0200

"JDX" 51840373$0$1211$65785112@news.neostrada.pl

Albo do lasu. Dla mnie dostęp do netu poza mieszkaniem jest ważny.

No to notebooka można wziąć zamiast

Ale smartfony maja 3G, a notebooki niekoniecznie.

uprawiać totalne rzeźbiarstwo na smartfonie. :-D

Mam astygmatyzm, dalekowzroczność, zeza i niedowidzenie
lewego oka -- Samsung Galaxy Ace mi wystarcza.

A tak swoją drogą to np. ja do lasu jeżdżę aby zbierać
grzyby a nie przeglądać net. :-D

Co kto lubi.

Ani razu smartfon nie zawiesił się w trakcie oglądania filmów -- WXP
potrafi to bez trudu.

A to dziwne, bo mi XP nigdy nie zawiesił się podczas oglądania filmiku.

A dużo oglądasz? Ja sporo. Może wymienimy się adresami VoD? :)
Ipla i Iplex każdy zna. Kinoplex także -- oraz vod.pl. No
i jutubę oraz TV Trwam zna każdy. Możesz podać inne miejsca?

Ale fakt, ja oglądam raczej mało.

Aha... A ja dużo. Z netu z TV cyfrowej -- łapię bez trudu
wszystkie kanały po odbiciach. (siatkowa antena za 24 pln
patrzy w zupełnie złym kierunku, ale widzi doskonale) TV
pracuje doskonale, o ile CPU starcza. :) Netbook atomowy
(akurat z Windows7Starterem, nie z WXP) nie ciągnie w HD.

Z drugiej strony jakoś nie obiły mi się o uszy narzekania
ludzi na XP wieszające się podczas oglądania filmików.

Mnie nie obiły się -- ale naczytałem się sporo.

Trzeba nieźle nagimnastykować się, ;) aby coś oglądać na WXP...

No, WMP jest tak głęboko schowany. A VLC to trzeba nawet ściągnąć
i zainstalować. :-D

VLC każdy chwali -- a dla mnie jest za cienki niemal do wszystkiego.
Ale za to kultowy Media Player Classic

http://www.afterdawn.com/software/audio_video/media_players/media_player_classic.cfm

jest rewelacyjny/bezkonkurencyjny, gdy ma potrzebne
kodeki -- dobre były na CCCP. ;) Na W7S i netbooku
atomowym N450, bez bajerów na głosie, można
wyświetlać FHD... Ale po odciążeniu systemu. ;)

-=-

gdy będziesz dużo oglądał filmów z netu -- wówczas porozmawiamy
o stabilności tego oglądania. Na razie DVB-T z tunera USB jest
stabilna w 100%, :) o ile wtyczka USB (tuner wisi na przedłużaczu
USB) nie wypadnie z laptopowego gniazdka... :)

Ja oglądam dużo na laptopach, telewizorze i smartfonie oraz czasami
na blaszaku. Najstabilniejszy jest smartfon, po nim telewizor, ale
TV Trwam tam nie mogę oglądać, po tym jest netbook/W7S (ale na nim
oglądam najmniej, bo ma mały ekran) i notebook/WXP, z którym mam masę
problemów. Jakiś czas był problem z SilverLightem, co jakiś czas jest
problem z Adobym, kesze trzeba często czyścić...

Zwykle nowsza wersja updejtu rozwiązuje jakiś problem, ale bywa, że
jakiś dodaje. :) Warto gromadzić poszczególne apdejty -- zwłaszcza
Adobowe. O podobnych problemach naczytałem się sporo -- wbrew temu
co Tobie obija się o uszy. :)

Ani razu tak źle nie było, żebym nie poradził sobie z notebokowym
oglądaniem, ale zwykle tylko jedna przeglądarka daje sobie radę.
Oglądanie na innych daje różne efekty -- zawieszenia, brak głosu,
niemożliwość rozciągnięcia na cały ekran, niemożliwość odtwarzania
w ogóle... Ściąganie całego filmu (i oglądanie w offlajnie) jest
zazwyczaj niemożliwe z wiadomego powodu.

--
  .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'