Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Szybki komputer czy taki istnieje?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Szybki komputer czy taki istnieje?
From: grapeli23 <grapeli23@googlemail.com>
Date: Thu, 2 May 2013 19:22:44 +0000 (UTC)
Dnia 02.05.2013 JDX <jdx@onet.pl> napisał/a:
> On 2013-05-02 20:23, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
> To może Angry Gran? Angry Monkey? Angry Apes? Angry Chicken? Angry
> Piggy? Angry Poke? Angry Farm? Angry Ninja? W każdym razie widać, że
> użytecznego softu na Androida jest cała masa. :-D Tylko że ja jakoś do
> tej pory nie potrafię znaleźć pasującego mi softu klasy "money manager".
> To pewnie przez tą mnogość. :-D Nie wspominając nawet o bardziej
> wyuzdanych zachciankach typu kompilator (skrośny) C dla MIPS-a. :-D

Bo źle szukasz.
Android z każdą (dowolną) dystrybucją Linuxa łączy wspólny rdzeń -
kernel. To, oznacza, że na Androidzie odpalisz dowolną aplikację przeznaczoną
dla Ubuntu z mniejszymi lub większymi problemami.

To co różni Androida od Ubuntu, to generalnie:
-inna biblioteka podstawowa C,
-brak serwera X, a co się z tym łączy,
-brak wielu istotnych bibliotek, jak GTK, cairo, itd.

Jak w stosunkowo łatwy sposób uruchomić dowolny program z Ubuntu na
Androidzie znajdziesz tutaj.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1585009

Będziesz mógł również kompilować z pomocą cross kompilatora (gcc) kod
pod MIPS-a.