Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Szybki komputer czy taki istnieje?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Szybki komputer czy taki istnieje?
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Wed, 1 May 2013 19:28:29 +0200

"Yakhub" 179366591.20130501185856@gazeta.pl

W liście datowanym 1 maja 2013 (18:33:32) napisano:

 -- mnogość oprogramowania dla Androida (i jakość tego
    oprogramowania) jest zdumiewająca

: Właśnie widać - Android spełnia wszystkie Twoje potrzeby :>

Zły przykład -- OE nie ma nie tylko w Androidzie, ale także
w Windows Vista/7/8... I pod Windows, i pod Androida są
programy pełniące funkcje podobne do funkcji pełnionych przez OE.

Z OE zacząłem korzystać kilkanaście lat temu, gdy Androida nie było.
Używam do dzisiaj z przyzwyczajenia -- szkoda czasu na przechodzenie
z OE do czegoś innego.

Można zapytać wprost -- po co komu PeCet oparty o Windows i x86?

Chciałem złośliwie napisać, że chyba jedynym zastosowaniem dla
M$ była przeglądarka IE oraz program pocztowy OE, ale uznałem to
za kiepski żart. Widzę, że dla Ciebie ten żart jest dobry.

Ja akurat korzystam z masy oprogramowania chodzącego pod Windows
i na x86. Jednak IMO widać wyraźnie, iż tak zwana rzeczywistość
nie daje wielkich szans produktom M$ oraz produktom opartym
o systemy operacyjne M$. Choć mój notebook sypie się a nowe
laptopy oparte o Windows są coraz tańsze, na razie nie widzę
potrzeby kupowania nowego notebooka z Windows.

Pozostaną zapewne interfejsy takie jak SATA czy USB, ale samo
oprogramowanie M$ raczej będzie miało coraz mniejsze pole do
popisu. Ktoś, kto wykorzystuje komputer do pracy, z dnia na
dzień nie zamieni Windows oraz x86 na coś innego, ale tendencja
jest jednoznaczna i raczej okrutna dla M$.

Dla mnie ostatnim sensownym (o ile w ogóle można mówić o sensie
w wypadku M$) systemem był WXP. A może nawet nie tyle ostatnim,
co jedynym. Obecnie WXP odchodzi do przeszłości. Był efektem
współpracy M$ z DEC, z którą Gates zaczynał swoją przygodę
komputerową. Windows 7 i Windows 8 to spóźnione reakcje
Gatesa (wiem, że M$ i Gates to od dawna dwie różne sprawy)
na rosnącą świadomość ludzi. Natomiast poprzednie wersje
Windows rodem z M$ to nakładki na DOS (WME, W98, W95, W311fwg)
i absurdalny Windows 1.1 chyba autorstwa samego BGatesa.
DOS zaś nie był produktem M$, tak jak i Android nie był
produktem Google.

Pomijam systemy równoległe, na przykład mające w swej nazwie
słowo 'server' z wielu powodów.

-=-

Czy Windows 8 podbije serca i świat -- zobaczymy.
IMO raczej nie z uwagi właśnie na zasobożerność
i ociężałość. Strach przed bogiem ;) M$ ustąpi
rozsądnym zachowaniom i ludzie zaczną rezygnować
z tego, co ich dusi, dając w zamian ;) makabrycznie
duże zyski firmie M$ oraz skorumpowanym urzędnikom
wydającym publiczne pieniądze na wspieranie filozofii M$...

--
  .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'