Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Szybki komputer czy taki istnieje?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Szybki komputer czy taki istnieje?
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Wed, 1 May 2013 18:33:32 +0200

"R.e.m.e.K" 5180d5f3$0$1218$65785112@news.neostrada.pl

Żaden komputer nie uciągnie programu typu

10 GOTO 10

bez względu na liczbę czy ilość ;) rdzeni, koszulek, kapsułek, pastylek... ;)

Widac, ze nie rozumiesz o czym mowisz. Taki "program" nie zrobi zadnego
wrazenia na dowolnym wspolczesnym komputerze. Hint: wlasnie dzieki "ilosci"
rdzeni.

To prawda, że taki program zapuszczony na Twoim komputerze
(czyli na Twoim rdzeniu) nie spowoduje zatoru na moim,
jednak ja nie piszę, iż ma to być dokładnie taki program,
ale używam określenia 'program typu'.

Jedną linijką być może ciężko obciążyć wiele rdzeni naraz,
ale kontekst mojej wypowiedzi

 'moim zdaniem Windows zawiera w sobie sporo tego rodzaju linijek'

wyjaśnia, iż nie chodzi mi o dosłowne wpisanie takiej
linii, ale chodzi mi o złą organizację oprogramowania M$.

A moim zdaniem Windows zawiera w sobie sporo tego rodzaju linijek. ;)

Tia... oczywiscie. Znasz sie na tym, masz eksperckie zdanie.

Akurat znam i mam spore doświadczenie w odciążaniu algorytmów.
Ale nie musisz mi wierzyć -- możesz uwierzyć faktom znanym powszechnie:

-- Android sprzedaje się coraz szybciej pomimo dominującej pozycji Windows

-- liczba sprzedawanych ARMów przyprawia o zawrót głowy
   (ponoć w tym roku są to miliardy; ile w tym czasie
   sprzedano x86?)

-- liczba sprzedanych PeCetów gwałtownie maleje pomimo
   (w 2012 zanotowano ponoć kilkanaście % tego spadku)
   gwałtownego wzrostu zapotrzebowania na komputery
   (ów wzrost jest spowodowany także szybką ekspansją
   internetu oraz dorastaniem pokolenia, dla którego
   komputer jest codziennością taką jak pralka czy telewizor)

-- moce obliczeniowe małe dla komputera typu PeCet z Windows
   na pokładzie (zwłaszcza Windows 7 i Windows 8) są wręcz
   potwornie dużymi dla Androida i ARMów

-- po i3/i5/i7 nastąpił jakby zastój, podczas gdy
   smartfon z 32 rdzeniami ARMa widziałem, choć
   i jednego takiego rdzenia wystarczy do wielu zadań

-- atomowe napędy zanikają i chyba wkrótce nikt nie
   będzie budował netbooków opartych o Atomy Intela
   (być może już teraz nikt tego nie buduje/produkuje)

-- mnogość oprogramowania dla Androida (i jakość tego
   oprogramowania) jest zdumiewająca

Można zapytać wprost -- po co komu PeCet oparty o Windows i x86?

--
  .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'