Re: PCI-E 2xSATA z port multiplier - ktos ostatnio uzywal?

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Tue 17 Jan 2012 - 23:54:30 MET

On Tue, 17 Jan 2012, Rafal Lukawski wrote:

> Uwaga, bedzie flame.

  Będzie :)

> Wizualnie, na 99% mam pierwsza karte, testowalem dzialanie pseudo raid (lata
> temu) (jbod tez jest wspierany przez soft),

  Ugryzę ;)

> z racji tego ze nie bylem zadowolony, skonczylo sie na wsparciu przez OS.

  Wsparcia przez OS czego, obsługi POJEDYNCZYCH dysków??
  No ja cie przepraszam... :]

> Zatem zalecam wykorzystanie mozliwosci systemu operacyjnego do laczenia

  Jakiego ŁĄCZENIA, skoro wyraźnie piszę że 2x *JBOD*??
  DWA "widoczne" dyski, DYSKI, nie partycje.
  Czyli chcę te dyski widzieć ODDZIELNIE.
  KONIECZNIE ODDZIELNIE.
BTW:
  We wszyskich RAIDowych i RAIDopodobnych kontrolerach przy konfiguracji
"dysków luzem" widziałem oznaczenie "JBOD", acz zgoda, powinno być
"JAD" :> (just a disk). Stąd właśnie napisałem "JBOD", zakładając
że intencja opisu jest jasna: 2xJBOD, de facto 2xJAD

> dyskow (partycji) w jeden ciag, ma to ogromna zalete w stosunku do w/w pseudo
> JBOD/Raid.

  Jakie "pseudo JBOD"?
  Jakie łączenie?
  Ja pytam o DWA ODDZIELNE DYSKI!
  Niezależne od siebie.

  Nie wiem czy rozumiesz problem - w odróżnieniu od zwykłego, starego
dobrego PCI, które z założenia jest magistralą, pojedyncze PCI-E
z założenia obsługiwane jest jako "końcówka", pojedyncze urządzenie.
  Po to, aby podłączyć dwa (lub więcej) urządzeń oddzielnie widocznych
przez system operacyjny, tak karta jak i driver muszą obsługiwać
przełączanie kanału E-PCI między tymi urządzeniami.

  Masowo tłuczone kontrolery niekoniecznie to umieją, parę lat
temu o takie było trudniej, więc z braku laku mam wsadzony
taki "zwykły". Skądinąd pojedynczy dysk jest w nim oznaczony
właśnie (w ichniej konfiguracji) jako "JBOD" :> (po prostu
nikt nie rozróżnia "JBOD" od "dysku luzem", na zasadzie "po
co, skoro to oczywiste, że JBOD z jednego dysku to ten dysk").

  No i szukam takiego z multiplikacją - w którym dwa dyski
da się skonfigurować jako "2xJBOD", oddzielnie widoczne dyski.
  Tylko jeszcze chciałbym wiedzieć, czy to nie czcza obietnica
producenta :]
  Do tego szukam kogoś kto sprawdzał jak to działa, przy
okazji dowiem się czy działa hot-plug (głównie "in", acz
przy ustawieniu dysku jako "wymienny" pod systemem tudzież
flushowaniem/rozmontowaniem nie powinno być również problemu
z odłączaniem, o ile nie jest problemem sama karta, w znaczeniu
"pamięta konfigurację i bez resetu nie łyknie innego dysku".
  Tego też się z reklamy nie dowiem, a od kogoś kto sprawdził
już tak.

> Mianowicie niezaleznie do jakiego portu podlaczysz dysk, caly
> volumen (czy to pod win czy pod linux) bedzie widoczny.

  No to jeszcze raz przepiszę z oryginalnego postu o co
pytałem: "2x JBOD".
  "Dwa razy JBOD", czyli dwa dyski, które sobie ustawię na
dwu dyskach fizycznych - ODDZIELNIE.

  :D

> nie znajduje logicznego wytlumaczenia by tak robic

  Prosto - brakło portów, mam tylko sześć, a wiszą na tym również
napędy DVD itede. Tak, nie mam RAIDA (ale dyski zapasowe,
backupowe itede i owszem).
  Potrzebuję karty DWUKANAŁOWEJ (i o to pytam), a że nie każda
dwuportowa jest dwukanałowa...

pzdr, Gotfryd