Re: PCI-E 2xSATA z port multiplier - ktos ostatnio uzywal?

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Tue 17 Jan 2012 - 21:29:16 MET

On 2012-01-17 20:04, Gotfryd Smolik news wrote:
> Pytanie jest takie - czy w kartach tego rodzaju:
> http://allegro.pl/adapter-kontroler-2x-sata-2-0-ii-na-slot-pci-e-krk-i2027894691.html
>
> http://allegro.pl/itec-pcie-card-ata-ii-esata-ata-pcesata3-ontech-i2008137153.html
>
> (w opisie jest nie tylko "3-portowa", ale również "3-kanałowa)
>
> ...i podobnych komuś działają 2 dyski z ustawieniem 2xJBOD?
> (i 3x JBOD jeśli akurat dają)

Uwaga, bedzie flame.

Wizualnie, na 99% mam pierwsza karte, testowalem dzialanie pseudo raid
(lata temu) (jbod tez jest wspierany przez soft), z racji tego ze nie
bylem zadowolony, skonczylo sie na wsparciu przez OS.

Zatem zalecam wykorzystanie mozliwosci systemu operacyjnego do laczenia
dyskow (partycji) w jeden ciag, ma to ogromna zalete w stosunku do w/w
pseudo JBOD/Raid. Mianowicie niezaleznie do jakiego portu podlaczysz
dysk, caly volumen (czy to pod win czy pod linux) bedzie widoczny. Z
wykorzystaniem niepewnego softu do tanich kart, przy jakimkolwiek
odlaczeniu ryzykujesz utrate danych - nie znajduje logicznego
wytlumaczenia by tak robic, gdy kazdy system potrafi laczyc dyski w
jeden wolumen.

Rafal