Re: PCI-E 2xSATA z port multiplier - ktos ostatnio uzywal?

Autor: Rafal Lukawski <rafalnet_at_lukawski.pl>
Data: Wed 18 Jan 2012 - 08:35:53 MET

> Wsparcia przez OS czego, obsługi POJEDYNCZYCH dysków??
> No ja cie przepraszam... :]

> Jakiego ŁĄCZENIA, skoro wyraźnie piszę że 2x *JBOD*??
> DWA "widoczne" dyski, DYSKI, nie partycje.
> Czyli chcę te dyski widzieć ODDZIELNIE.
> KONIECZNIE ODDZIELNIE.
> BTW:

W poprzednim poscie troche namieszalem, niestety cos sa problemy z jego
usunieciem.

JBOD to tzw. tryb linear(tak sie nazywa pod linuxem), czyli tak jak
napisalem moze byc zarowno implementowany przez karte (oprogramowanie do
karty) lub OS, to drugie zastosowanie jest wspierane chyba przez
wszystnie nowe systemy operacyjne. Stad wiec polecam korzystanie z
wsparcia OS.

Ty nie pytasz o JBOD tylko pytasz o dostęp do poszczególnych dysków, a
to zupelnie inny temat. Sprawdz sobie na wikipedii (jak ja ponownie
uruchomia).