Re: PCI-E 2xSATA z port multiplier - ktos ostatnio uzywal?

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Wed 18 Jan 2012 - 09:02:29 MET

On 2012-01-17 23:54, Gotfryd Smolik news wrote:

> B臋dzie :)

> Ugryz臋 ;)

> Wsparcia przez OS czego, obs艂ugi POJEDYNCZYCH dysk贸w??
> No ja cie przepraszam... :]

> Jakiego 艁膭CZENIA, skoro wyra藕nie pisz臋 偶e 2x *JBOD*??
> DWA "widoczne" dyski, DYSKI, nie partycje.
> Czyli chc臋 te dyski widzie膰 ODDZIELNIE.
> KONIECZNIE ODDZIELNIE.

JBOD to tzw. tryb linear(tak sie nazywa pod linuxem), czyli tak jak
napisalem moze byc zarowno implementowany przez karte (oprogramowanie do
karty) lub OS, to drugie zastosowanie jest wspierane chyba przez
wszystnie nowe systemy operacyjne. Stad wiec polecam korzystanie z
wsparcia OS.

Ty nie pytasz o JBOD tylko pytasz o dost臋p do poszczeg贸lnych dysk贸w, a
to zupelnie inny temat. Sprawdz sobie na wikipedii (jak ja ponownie
uruchomia).

http://pl.wikipedia.org/wiki/JBOD (hint: *po艂膮czenie*)

Swoja droga pierwszy z wspomnianych przez Ciebie kontroler贸w umozliwia
dostep do *pojedynczych dysk贸w*. na 100% z poziomu linuxa, uruchamialem
pod windowsami, ale to bylo lata temu :) W tej chwili nie pamietam na 100%