Dobry monitor CRT czy tani LCD

Autor: pytanie17 <pytanie17_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Wed 26 Jul 2006 - 00:10:47 MET DST

Witam,
na dniach chciałbym kupić nowy monitor, gdyż na mojej starej, tandetnej
"piętnastce" OPTIView od Optimusa kupionego z promocji w hipermarkecie nie da
się komfortowo nic robić. Wstępnie zorientowałem się że najlepszym wyborem
byłby dla mnie LCD, w kwestii zdrowia, ale... Mam do wydania tylko około 800
zł i to jest górna granica, której raczej nie chcę przekroczyć. Za połowę tej
sumy mogę nabyć całkiem nowy, bardzo dobry monitor CRT Philips 107 P50 z
serii Brilliance ze 100 Hz odświerzaniem przy zadowalającej mnie
rozdzielczości 1024 x 768. Za wspomniane 800 zł mogę nabyć po okazyjnej
cenie, również nowy z gwarancją, LCD Philips 150P3A Brilliance.
Na co się zdecydować? Zależy mi przede wszystkim na zdrowiu.

Proszę o wszystkie "za" i "przeciw".

PS. Na co dzień przy monitorze siedzę średnio 6-8 godzin.

Pozdrawiam.