Re: Dobry monitor CRT czy tani LCD

Autor: T.N. <nie_pisac_at_na.priv>
Data: Sun 30 Jul 2006 - 03:04:07 MET DST

Dnia 25.07.2006 pytanie17 <pytanie17@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał/a:

> Wstępnie zorientowałem się że najlepszym wyborem
> byłby dla mnie LCD, w kwestii zdrowia, ale... Mam do wydania tylko około 800
> zł i to jest górna granica, której raczej nie chcę przekroczyć. Za połowę tej
> sumy mogę nabyć całkiem nowy, bardzo dobry monitor CRT Philips 107 P50 z
> serii Brilliance ze 100 Hz odświerzaniem przy zadowalającej mnie
> rozdzielczości 1024 x 768.

Mam ten monitor od roku. Obraz jest bardzo dobry. Drobne problemy z
geometrią (co zasadniczo dotyczy chyba większości CRT), można je
wyregulować, chociaż idealnie chyba nie będzie. Ale jeśli nie zajmujesz
się profesjonalnie grafiką to nie powinno być w ogóle zauważalne.
Świetny kontrast i kolory. Ale *dużych* ilości tekstu to nie da się na
tym czytać absolutnie. E-booki odpadają.

> Za wspomniane 800 zł mogę nabyć po okazyjnej
> cenie, również nowy z gwarancją, LCD Philips 150P3A Brilliance.
> Na co się zdecydować? Zależy mi przede wszystkim na zdrowiu.

Siedziałem przed różnymi tanimi LCD. Obraz różnie, w zasadzie loteria,
czasem dziwne kolory i smużenie. Ale do czytania dużych ilośći tekstu
chyba wszystkie były znacznie lepsze od mojego 107P50.

> PS. Na co dzień przy monitorze siedzę średnio 6-8 godzin.

To jeszcze nie tak źle. Ale jeśli zdecydujesz się na CRT to trzeba
koniecznie robić przerwy, bo przy dłuższym siedzeniu oczy jednak
szczypią. No i jasne oświetlenie pomieszczenia.

T.N.