jaka nagrywarka DVD - [bitwy] ciąg dalszy

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Thu 23 Mar 2006 - 16:46:24 MET

Witam!!!

Nie wiem po co ja to piszę, zaraz zacznie się mieszanie z błotem każdego
napędu... Właściwie równie dobrze mógłbym zacząć wymieniać po kolei, w
porządku alfabetycznym każdy napęd jaki można znaleźć w ofercie sklepów
komputerowych i z cała pewnością dowiem się, że KAŻDY z nich nadaje się
na złom, a nie do nagrywania płyt... Już od kilku dni próbuję się
zorientować w temacie i chyba tylko jakiejś nerwicy się nabawię... Gdzie
te stare, dobre czasy, kiedy kupowało się "nagrywarkę" - nie patrząc
specjalnie na producenta czy model, ważne tylko, żeby nagrywała... No i
tak mój Litek 812S do dziś ładnie nagrywa, pod warunkiem, że płyta to
markowy plus. :) Na minusach i odpadach już mu gorzej idzie...
Chciałem jednak sobie kupić coś nagrywającego płyty dwuwarstwowe i DVD-RAM.
Na początku, zgodnie z tysiącami sugestii przewijających się prze fora i
usenet odrzuciłem wyrobi LG i LiteOna, bo one są "be" już z zasady.
Na placu boju pozostały następujące napędy spełniające moje założenia:

-*BenQ* DQ60-0B1 - no i ZONK - jak się okazuje OEM napędu Teac'a, ludzie
piszą, że beznadziejny, no więc szukam dalej...
- kolejny napęd na celowniku to *Plextor* PX750A i sytuacja się powtarza
- ponoć też OEM Teac'a - tak samo beznadziejny, trzeba unikać za wszelką
cenę... No cóż, jeszcze parę napędów zostało. ;)
- *Pioneer* DVR-111 - co prawda na dzień dzisiejszy w sklepach można
nabyć jedynie wersję 111D, bez możliwości zapisu DVD-RAM, ale wszystko
wskazuje, że warto kupić... Parę osób, które już miało styczność
zachwala jakość zapisu itp, aż... Ktoś w innym temacie nie zacznie
totalnie jechać tego napędu meiszając go z błotem za co tylko się da -
głownie kiepską jakość zapisu i psucie płyt - ponoć 9/10 do kosza...
- No i ostatnia: *NEC* ND-4550A - jak na razie trzyma się najlepiej -
usłyszałem tylko ogólną opinię, że NECi mają kiepski system korekcji
błędów, ale *UWAGA* macie teraz niepowtarzalną okazję zmieszania z
błotem tego napędu! Kto tylko uważa, że nie nadaje się do nagrywania, a
tylko na złom niech się odezwie.
Bo ja już w desperacji jestem gotów zrezygnować z planów zakupu nowej
nagryrywarki i do końca świata nagrywać na Litku, ewentualnie jego tez
wymontować i wrócić do CD-R, albo jeszcze lepiej - pozbyć się komputera,
muzykę zapisywać na kasetach magnetofonowych, a filmy na VHS...
Ja wiem, że ten naród ma skłonność do narzekania na wszystko i
wszystkich, ale ktoś mógłby rzucić jakimiś wiarygodnymi informacjami...

# /George Orwell - Rok 1984/