[OT] Sens modernizacji sprzętu

Autor: FX <www_at_m.com.com>
Data: Sat 19 Jun 2004 - 13:27:51 MET DST

Ostatnio coraz bardziej zastanawia mnie sens modernizacji sprzętu - przecież
nikt nie wymienia telewizora,pralki czy kuchenki co pół roku,a topowy
komputer kupiony rok temu już nie jest topowy,niedawno kupiłem
"wypasioną,top płytę" na nforce ale już niedługo zawita powszechnie
s-ata,pci express,zasilacze bx i bóg wie jeszcze coś i płyta przejdzie do
kategorii "zabytki".Obecnie mam Athlona 1700 a na drugim komputerze Celerona
400 i w zakresie w jakim korzystam NIE WIDZĘ ŻADNEJ RÓŻNICY w prędkości
działania - uwazam ze procesor 800Mhz idealnie starcza do wiekszosci
zastosowan.Jednym słowem - dlaczego ludzie którzy nie zajmują sie grafiką
albo nie są maniakami gier - a myślę że to jakieś grubo ponad 70%
użytkowników komputerów kupuje nowoczesne komputery albo może inaczej
dlaczego sprzedawcy wciskają ludziom kit , że taki komputer będzie lepszy?
Według mnie nowoczesne procesory pobierające po około 90W i tyle samo
prądożerne karty graficzne to POMYŁKA - taki sprzęt nie tylko zużywa DUŻO
prądu - a przez to jest mało ekologiczny i ekonomiczny(mój 1700 chodzi na
napieciu 1.3V a wiatrak obraca się z predkoscia 1000 obrotów, - nie
wyobrazam sobie pracowac na komputerze ktory wyje jak pralka)ale i generuje
niepotrzebny hałas.Według mnie każdą "super" nowośc należy kupować po 2-3
latach - np.LCD kiedyś cena około 10tys. teraz 1500zł,Radeon 8500 - ponad
tysiąc zł dwa lata temu - teraz 200zł,to samo dotyczy innego sprzętu i
bynajmniej nie jest to zły sprzęt - powiedziałbym że w sam raz,bo mało kto
wykorzystuje wszystkie mozliwosci sprzetu - np.SB Audigy mialo Fireware 3
lata temu a dopiero teraz pojawia sie sprzet obslugujacy to zlacze,Radeon
8500 doskonale radzi sobie z wiekszoscia gier.Jednym słowem producenci
sprzetu wciskają ludziom kit - oferują sprzet którego możliwosci wiekszosc
uzytkownikow nie wykorzysta.

Ten post polecam wszystkim "maniakom" którzy się własnie zastanawiają co
wymienić w kompie :) - może lepiej kupić jakiś używany zabytek ? :)

FX