Re: [OT] Sens modernizacji sprzętu

Autor: kpawel <USUN.kpawel_at_kr.onet.pl>
Data: Sat 19 Jun 2004 - 23:53:23 MET DST

Dnia 2004-06-19 23:06 użytkownik Janusz - Vahanara wspólnie i w
porozumieniu z klawiaturą, na szkodę ogółu, nastukał:
> Sugerujesz, ze w czasach Pentium 133 nie surfowano po Internecie i nie
> instalowano monitorów antywirusowch?!

Problem lezy w czymś innym. Jak kiedyś surfowałeś po necie to miałeś IE
(zakładam, że Windows) i WindowsMediaPlayera do filmów. A teraz masz
jeszcze Jave, jakieś FlashPlayery, prezentacje, skrypty, 50 wersji
htmla, xhtml, shtml, kodowanie takie, inne,... Musisz mieć sprzęt na
którym to będzie sensownie wszystko chodzi (oczywiście możesz tego nie
instalować, ale bez tego widzisz tylko połowe).
Napisze może tak:
W czasach gdy nie miałem łącza stałego chodziłem na agh posiedzieć w
necie. Tam był właśnie P100 z Win95. Rodzielczośc 800x600. Javy nie
było, innych multimediów też nie. Otwarcie 5 okna IE sprawiało że
najszybszym elementem w komputerze był wiatraczek. nawet myszka się cieła.
Już nie mówie o JAKIMKOLWIEK antywirusie. Wirusów mamy kilkaset
miesięcznie (chyba; zapewne więcej). Tak więc jak kiedyś miałeś 10.000
wirusów to program jakoś sobie radził. A dzisiaj masz 80.000 + jakieś
amorficzne + 20 innych technik skanowania. I jak taki P100 ma sobie
poradzić ??
Oprócz tego co na nim zainstalujesz ?? Win95?? win98 ?? Jesli już nawet
to musisz tam dac jakieś nowe oprogramowanie, które nie ma dziur (IE6 z
sp1 czy Mozille). Jak to ma działać sensownie ?? Po prostu pisząc
programy ludzie w wiekszości nie dbają o jakośc kodu. Ważne, że pójdzie
na P3GHz i 1 GB. (patrz WinXP, który nie wiadomo dlaczego ma takie
wymagania; W2k chodził sensownie na P350 i 64 SDR)

> W takim razie możesz nie pamiętać, że platforma i386 była podstawą
> działania serwerów Novell, Unix.

Jesli komputer robi tylko to co do niego należy - bez żadnych pierdół
multimedialnych - to nie ma problemu żeby działał na takim sprzęcie. Ale
jak ma jeszcze bajerować animacjami okienek, wyświetlać jakieś
prezentacje/animacje to jak ma DOBRZE działać ?

> Ciekawe, jakim cudem, skoro sporo wydajniejszym Pentium nie można zrobić
> prezentacji, czy pobuszować po Internecie?

Pisałem wyżej.

Tutaj moge jeszcze jedno napisać to kiedyś zauważyłem:
Pentium350 z Win2k miał problemy z odbiorem danych z portu szeregowego
przy prędkości 115200bps... paranoja...
Tymczasem procesor klasy 8051, taktowany zegarem 11MHz nadawał takowe
dane bez najmniejszego problemu. I jak tu wszystko ma dobrze działać ???

--
Pozdrawiam
Paweł Konarski < kpawel >