Re: [OT] Sens modernizacji sprzętu

Autor: kpawel <USUN.kpawel_at_kr.onet.pl>
Data: Sat 19 Jun 2004 - 14:22:44 MET DST

Dnia 2004-06-19 13:27 użytkownik FX wspólnie i w porozumieniu z
klawiaturą, na szkodę ogółu, nastukał:

> Ostatnio coraz bardziej zastanawia mnie sens modernizacji sprzętu - przecież
> nikt nie wymienia telewizora,pralki czy kuchenki co pół roku,a topowy

To chyba nie najlepsze porównanie, bo komputery rozwijają się
zdecydowanie szybciej niż TV czy pralki.

> komputer kupiony rok temu już nie jest topowy,niedawno kupiłem

Topowy nie jest, ale to nie znaczy, że się już do niczego nie nadaje.
Mój 3 letni: ABit BL7, P1.7, 512SDR wcale nie jest topowy, ale
bynajmniej nie jest bezużyteczny.

> "wypasioną,top płytę" na nforce ale już niedługo zawita powszechnie

Większość ludzi jak już kupuje komputer, to wybiera lepsciejszy sprzęt.
Nie kupuje się tego codziennie.

> s-ata,pci express,zasilacze bx i bóg wie jeszcze coś i płyta przejdzie do

s-ata taką rewelacją nie jest; pci-express wytnie stare PCI więc
przejście na to nie będzie takie przyjemne.

> kategorii "zabytki".Obecnie mam Athlona 1700 a na drugim komputerze Celerona
> 400 i w zakresie w jakim korzystam NIE WIDZĘ ŻADNEJ RÓŻNICY w prędkości
> działania - uwazam ze procesor 800Mhz idealnie starcza do wiekszosci
> zastosowan.

P350 też ;))

> Jednym słowem - dlaczego ludzie którzy nie zajmują sie grafiką
> albo nie są maniakami gier - a myślę że to jakieś grubo ponad 70%
> użytkowników komputerów kupuje nowoczesne komputery albo może inaczej

Bo częśc ludzi uważa, że jak już kupować to coś lepszego, ponieważ
najbliższa okazja będzie zapewne za jakieś 3 lata. I chciałbym, zeby
przez te 3 lata mój komputer nadawał się do "nowinek" programowych.
Poniekąd z racji wieku lece na nowości (nie gry, tylko programy), a te
mają coraz wieksze wymagania. Jak Delphi4 działało idealnie na P350 i 64
MB RAMu, tak D7 już się muli i to straszliwie.

> dlaczego sprzedawcy wciskają ludziom kit , że taki komputer będzie lepszy?

Sprzedawcy wciskają kit, żeby kupujący kupił drożej. Wiadomo, że
całkowita nowośc może być aż 2x droższa, od
niewiele-wydajnosciowo-gorszego sprzetu (czyt. już nie takiej nowosci).
A jak się ktoś nie orientuje, to można mu każdy kit wcisnąć.

> Według mnie nowoczesne procesory pobierające po około 90W i tyle samo
> prądożerne karty graficzne to POMYŁKA - taki sprzęt nie tylko zużywa DUŻO
> prądu - a przez to jest mało ekologiczny i ekonomiczny(mój 1700 chodzi na
> napieciu 1.3V a wiatrak obraca się z predkoscia 1000 obrotów, - nie
> wyobrazam sobie pracowac na komputerze ktory wyje jak pralka)ale i generuje

nie jak pralka tylko jak odkurzacz ;))

> niepotrzebny hałas.Według mnie każdą "super" nowośc należy kupować po 2-3

Zależy kto do czego toto uzywa. Jak ktoś tylko pisze to mu wystarczy
P100. Oczywiście, zakładajac, że ma jakiegoś starego WPD lub Office95,
bo nic nowszego tam nie pójdzie.
O komforcie pracy już pisałem.

> latach - np.LCD kiedyś cena około 10tys. teraz 1500zł,Radeon 8500 - ponad
> tysiąc zł dwa lata temu - teraz 200zł,to samo dotyczy innego sprzętu i
> bynajmniej nie jest to zły sprzęt - powiedziałbym że w sam raz,bo mało kto

Jak ktoś nie potrzebuje 6 sekund do 100km/h to może kupić malucha.
To co kupi zależy od potrzeb i zasobności portfela. Jednemu wystarczy
Polonez, drugi kupi Mercedesa.

> wykorzystuje wszystkie mozliwosci sprzetu - np.SB Audigy mialo Fireware 3
> lata temu a dopiero teraz pojawia sie sprzet obslugujacy to zlacze,Radeon

Ale to jest bajer. Ja mam w wieży (tą mam od ok 6 lat) wyjście optyczne.
Dopiero teraz mam gdzie sobie toto wpiąć (IC7-G ma wejście i wyjście
optyczne). To zwykły bajer. A dzisiaj dużo takich.
Oto spis bajerów z tyłu pudełka mojej płyty głównej:
- FanEq (zwalnia wiatraczek na procesorze w zależnosci od temperatory)
- TweakGuard (nie wiem co to jest)
- 8X AGP Pro - fajnie, tylko kto z tego korzysta ??
- S/PDIF In/Out - wejście i wyjście optyczne (gdzia ja sobie to wepne ??)
- Audio 6-CH - (tj dzwięk 5.1)

Oczywiscie wszystko odpowiednio wyeksponowane.

Natomiast informacja o chipsecie (czyli w zasadzie o najwazniejszej
częsci na płycie) jest w małyk kwadraciku po prawej stronie na samym dole.

> 8500 doskonale radzi sobie z wiekszoscia gier.Jednym słowem producenci
> sprzetu wciskają ludziom kit - oferują sprzet którego możliwosci wiekszosc
> uzytkownikow nie wykorzysta.

Sprzedawców nie intereuje czy kupujący to wykorzysta czy nie. Chodzi
tylko o to, żeby sprzęt się sprzedał.

> Ten post polecam wszystkim "maniakom" którzy się własnie zastanawiają co
> wymienić w kompie :) - może lepiej kupić jakiś używany zabytek ? :)

Jak maniak to pierwsze skojarzenie: jakie kupić żeby się dobrze kręciło ;))

--
Pozdrawiam
Paweł Konarski < kpawel >