Re: celeron 1,7 ?

Autor: Jacek \ (plumpixjr_at_wp.pl)
Data: Sun 04 May 2003 - 12:23:05 MET DST

Witam!

> A co to by zmieniło? :->

> Badziew. Ale prestiżowy jaki ... "co Intel to Intel", etc. :->

> Kiepskie płyty miewają kłopoty z kompatybilnością z różnymi rzeczami; pod
> AMD można kupić sporo kiepskich, zbyt tanich płyt - stąd zapewne
> przesądy.
>
> BTW, czy ktoś może podać jakieś rzeczowe argumenty za wyborem akurat
> Celerona 1.7 GHz? Najlepiej razem z zastosowaniem i kryteriami oceny.

Hehe! Widzę jak zwykle odwieczna wojna Intel kontra AMD :-))))
Ja jestem zwolennikiem Celerona 1.7 , a to z tego względu, że kupując
obecnie dobrą płytę główną i ten właśnie procek, możemy w przyszłości
wsadzić w nią dowolne PIV choćby i z zegarem 10GHz (o ile takie powstaną).
Ten Celeron ma tylko za zadanie popracować przez jakiś czas do chwili, kiedy
uznam, że mnię stać na PIV, które stopniowo mogę wymieniać na coraz szybsze
nie wydając od razu ogromnej kasy. Co do samego procka to jak już ktoś tutaj
powiedział co Intel to Intel. W końcu to ta firma wytycza nowe kierunki i
narzuca standardy, reszta jest zmuszona to nadążania, co nie przeczy temu,
że konkurencji udaje się czasami zrobić coś lepiej. Ja osobiście wolę
spokój, nie martwić się o to, że przegrzewa się procek i od czasu do czasu
lubi się zawiesić, dlatego stosuję oryginalną linię intelowską i mam głęboko
gdzieś wszelkie podkręcania, chłodzenia wodne, na które tak ludziska
narzekają itp. Ja kupuję porządną płytę główną, porządny zasilacz oraz
porządny procesor plus odpowiedni RAM, taki na którego mnię w danej chwili
stać. Reszta taka jak: karty graficzne, muzyczne, ilość RAM-u to są już
wodotryski, które mogę, ale nie muszę mieć, najważniejszy jest spokój i
bezproblemowa praca. Jeżeli zaś chodzi o wydajność komputera to nie zależy
ona wyłącznie od procesora. Na wskaźnik wydajności składa się wiele
czynników, a z nich najważniejsze są, mniej więcej w takiej kolejności:
płyta główna, chipsety, rodzaj pamięci i dopiero procesor.
Co do linii AMD - No cóż ? Należy przyznać, że jest tańsza, jednak coś za
coś. Aby dopasować do siebie poszczególne podzespoły należy się trochę przy
tym natrudzić, ponieważ często się zdarza, że bywają konflikty pomiędzy
poszczególnymi podzespołami, pomimo, że teoretycznie powinny pracować
bezproblemowo.
W przypadku linii intelowskiej problemy zdarzają się bardzo rzadko i o ile
występują, prawie zawsze są skutkiem kiepskiego zasilacza.
Podobnie z resztą się ma sprawa z linią AMD, która najczęściej traktowana
jest na zasadach oszczędnościowych. I to jest największy błąd, że ludzie
kupują byle jakie płyty główne, byle jaki zasilacz i do tego full wypas
procesor i grafikę. Taka konfiguracja na 100% będzie miała kłopoty. Częste
zwisy, problemy z niektórymi aplikacjami, częste blue screeny.

Pozdrawiam
Jacek "Plumpi"