Procesory AMD niezgodne w dół?

Autor: Andrzej Kłos (andy.klos_at_wp.pl)
Data: Thu 27 Dec 2001 - 11:27:12 MET

Historia

używam od lat nastu edytora Norton Edytor NE (Symantec, ver. 2.0, data
11/28/90) - oczywiście program jest DOS-owy. Uzywałem go na XT, AT, 386,
486, Pentium, Cyrix, zgodnie z tym, jak zmieniały mi się komputery.
Najpierw w DOS-ie, potem jako zadanie DOS-owskie w Windows 3.0, 3.11,
95, 98.

Teraźniejszość

Zmieniłem komputer. Procesor DURON1000. Wszystko chodzi, szybko!!!
(przesiadka ze 120), uruchamiam NE, komunikat:
==Program spowodował błąd przepełnienia przy dzieleniu.==
==Jeśli problem się powtórzy, zwróć się do dostawcy.==
Po walce z systemem (Win98), zmianach ustawień, parametrów, czego sie
da, sprawdzam czysty DOS 6.22, komunikat:
==divide overflow==
Tworze dyskietkę systemową z czystym DOS-em 6.22, zero config.sys,
autoexec.bat z linią NE.EXE i wizytuje znajomych z różnymi komputerami,
uruchamiam komputery z dyskietki.

Wyniki doświadczenia

Program uruchamia mi się normalnie tam, gdzie nie ma ATHLONów i DURONów.
I to w różnych konfiguracjach płyt głównych i kart graficznych (program
jest pełnoekranowy - duma i chwała Symanteca lat 90)

Czas na wnioski

Czy jest możliwym, aby firma AMD coś namieszała/niedopracowała i nowe
procesory są niezgodne "w dół", czyli czegoś tam nie/źle realizują z
listy rozkazów starych procesorów? Taki jest wniosek na już, może
szanowni grupowicze znajdą inne przyczyny tego stanu rzeczy.

andy