Re: Dlaczego Windows?

Autor: Piotr Tauzowski (ptauz_at_omk.il.pw.edu.pl)
Data: Sat 25 Jan 1997 - 13:06:25 MET

> Napisz procedurke, co odwroci macierz 100x100 zespolona, podaj czas, i
> zobaczymy kto ma ciasny mozdzek :-).

Nie czytasz wszystkich listow. Pisalem juz o tym ale napisze jeszcze raz:
Dlaczego czas odwracania uwazasz za jedynie sluszny argument
efektywnosci? Wedlug mnie o efektywnosci programu swiadzczy
calkowity czas od chwili posadzenia tylka przed komputerem do otrzymania
wynikow i to tych co trzeba. Takze pre/post procesing ma rownie duzy
wplyw na efektywnosc. Co mi po super efektywnosci kiedy mam pol dnia
klepac dane i super efektywny program wypluje do pliku tysiace liczb
z ktorymi niewiadomo co zrobic? U naz na uczelni jest napisany w
Fortranie system obliczeniowy i solverowi nie podskoczy mu zaden
inny program. Co z tego kiedy dane klepie sie godzine a w innym
systemie (akurat napisanym w C++) modeluje sie konstrukcje przy pomocy
paru klikniec piec minut.

Jak przypuszczam numerycy to ludzie ktorym
sie placi za to zeby robili coraz efektywniejsze algorytmy i z ich
punktu widzenia efektynosc numeryczna to jedyne istniejace
kryterium.Ale panowie! programy pisze sie dla ludzi a z punku
widzenia uzytkownika to calkowity czas uzywania programu swiadczy o
efektywnosci.