Re: Cyrix

Autor: Michal Tyrala (kbns_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Thu 02 Jan 1997 - 09:52:35 MET

"Wojciech Płotka" <best_at_torun.pdi.net> wrote:
[...]
> Wszystkim zagorzalym zwolennikom INTEL-a przypominam o bledzie w
> procesorach Pentium.

To to faktycznie trzaba przypominac, bo to juz historia.

> Na podstawie mojego doswiadczenia moge wyrazic SWOJA
> opinie : W kategorii procesorow do 486 bezwzglednie przewodzi INTEL ( na
> duze wyroznienie zasluguje jednak 486DX4/133 firmy AMD ) , natomiast w
> kategorii procesorow "PENTIUM" ( wraz z 586 czy 686 ) moje zdanie jest
> takie , ze z porownania wypada zdecydowanie K-5 ( pozdrawiam uzytkownikow )
> firmy AMD ( przejrzyjcie listy w czasopismach oraz w internecie ) , jesli
> natomiast chodzi o porownanie procesorow INTEL-a i CYRIX-a to :
> 1. Proponuje zapoznac sie z wynikami testow ( CHIP 6/96 )

Ja za to proponuje poczytac troche archiwow PECETa - kiedy to np. do
skompilowania jadra linuxa ludzie w amd'kach wylaczaja cache, obnizaja
szybkosc taktowania itpitd.
BTW, mozesz w skrocie przytoczyc te wyniki z CHIPa?

> 2. Uwazam ze stosunek mozliwosci/cena jest takze istotny.

Tu zgoda.

> Za roznice w cenie radze zainwestowac w dodatkowa pamiec lub naprawde
> dobra karte graficzna.

...albo lepszy koprocesor. (czyt Pentium).

> Da to lepszy efekt.

Czy da to lepszy efekt, to juz zalezy od tego, co na komputerze robisz

> [...]
> danego podzespolu na kilku komputerach , a nie opieranie swej opinii na
> pracy komputera kolegi . Radzilbym pamietac , ze zla konfiguracja jest w
> stanie polozyc najlepszy procesor i plyte . Co do procesorow , to jeszcze
> jedna uwaga:
> popatrzcie Panowie w jaki sposob sprzedawca podaje klientowi procesor !
> Jezeli biorac go dotyka dlonmi nozek procesora , to od razu dajcie sobie
> spokoj z taka firma . Jezeli natomiast go tak przyjmiecie - to wincie tylko
> siebie za wszelkie padniecia systemu a nie procesor .

Chyba przesadzasz. Sprzedawca moze zrobic wiele bardziej idiotycznych
(i szkodliwych) rzeczy, niz obmacanie elementu. W tej sprawie rowniez
polecam archiwa PECETa.

> Szczesliwego Nowego Roku !
> Zagorzalym przeciwnikom czegokolwiek - zycze wiecej tolerancji w Nowym Roku

Wzajemnie,

--
Michal Tyrala
kbns_at_zeus.polsl.gliwice.pl