Re: Cyrix

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 08 Jan 1997 - 17:15:00 MET

On 31 Dec 1996, Wojciech Płotka wrote:

> Osobiscie stosuje procesor CYRIX 166+ montowany na plycie SOYO (HX) . Do
> tej pory mialem okazje pracowac na komputerach wyposazonych w procesory 286
> , 386 , 486 Intela , 486DX4/133 oraz K-5 AMD , PENTIUM 100 Intela , CYRIX
> 150+ oraz 166+ .

A jaka to byla praca ? Wchodzimy, odpalamy gre i wymiatamy, ew. wchodzimy
pod Winde, piszemy pare prostych tekstow i wydruk ?

> Wszystkim zagorzalym zwolennikom INTEL-a przypominam o bledzie w
> procesorach Pentium . Na podstawie mojego doswiadczenia moge wyrazic SWOJA

Maly szczegol - to byl blad ktory byl tylko w 60 i 66. Teraz juz go nie
ma wiec chyba nie ma o czym mowic...

> opinie : W kategorii procesorow do 486 bezwzglednie przewodzi INTEL ( na
> duze wyroznienie zasluguje jednak 486DX4/133 firmy AMD ) , natomiast w
> kategorii procesorow "PENTIUM" ( wraz z 586 czy 686 ) moje zdanie jest
> takie , ze z porownania wypada zdecydowanie K-5 ( pozdrawiam uzytkownikow )
> firmy AMD ( przejrzyjcie listy w czasopismach oraz w internecie ) , jesli

Tu bym polemizowal... do Pentiumow ( czyli 386 i 486 ) to rynek nalezy
bezwzglednie do AMD... NAtomiast pozniej.. coz K-5 nie sa wcale takie
dobre jak sie okazuje, popracuj torche w programach Autodeska to
zrozumiesz o czym mowie, natomiast znacznie nadrabiaja cena (K-5 75 za
130 zl to chyba nie jest zle ). Wybor pozostaje prosty 0- aalbo dziala
wszystko, albo oszczedzamy te pare baniek...

> natomiast chodzi o porownanie procesorow INTEL-a i CYRIX-a to :
> 1. Proponuje zapoznac sie z wynikami testow ( CHIP 6/96 )
> 2. Uwazam ze stosunek mozliwosci/cena jest takze istotny . Za roznice w
> cenie radze zainwestowac w dodatkowa pamiec lub naprawde dobra karte
> graficzna . Da to lepszy efekt .

Nie wiem jak dla ciebie, ale dla mniestosunek mozliwosci-cena nie jest
zawsze dobry... Tani badziew bedzie mial dobry ten stosunek bo ne
bierzesz pod uwage jego stabilnosci dzialaa oraz chociazby dostepu do
nowych sterownikow itp. Ja tam po paru latach kombinowania ze sprzetem
wole sprzed drozszy, ale w miare "obyty" na rynku gdy wiem z czym to sie
je...

> [...]
> danego podzespolu na kilku komputerach , a nie opieranie swej opinii na
> pracy komputera kolegi . Radzilbym pamietac , ze zla konfiguracja jest w
> stanie polozyc
> najlepszy procesor i plyte . Co do procesorow , to jeszcze jedna uwaga :
> popatrzcie Panowie w jaki sposob sprzedawca podaje klientowi procesor !
> Jezeli biorac go dotyka dlonmi nozek procesora , to od razu dajcie sobie
> spokoj z taka firma . Jezeli natomiast go tak przyjmiecie - to wincie tylko
> siebie za wszelkie padniecia systemu a nie procesor .

Ja zawsze biore procesor jak mi sie podoba ... nic jeszcze nie
spalilem... gdyby sie to tak palilo jak ty mowisz to chyba bym z torbami
poszedl.. ( no moze nie mowisz ale sugerujesz ze sie moze schrzanic ). Do
tej pory recznie spalilem tylko 1 plyte glowna ( wlasciwie nie spalilem
ale epsulem ja - cos mie peklo na niej , chyba jakas sciezka drukowana )
a tak poza tym to wszysto biore lapami bez zadnych ceregieli i nic sie ie
dzieje... cud ?

                                                Jurand