PECET-Windows-OS/2-summary (Dlugie!)

Autor: PAyMoN (paymon_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sun 28 Jul 1996 - 06:17:08 MET DST

S.Kulski_at_clover.com.au (Stan Kulski) wrote:

>SK: Obawiam sie ocena sytuacji jest nietrafna. Uczestnicy tej listy czesto
>czuja sie wspolwinni, ze dopuscili do tego aby MS w agresywny i czesto
>bezczelny sposob (Wilus stwierdzil, ze Win95, nie wymagaja marketingu -
>$1500000!) wprowadzil inferior produkt na rynek, wtedy, gdy istnialy opcje
>dojrzale.
Zgadzam sie z jednym: ta grupa dyskusyjna nie jest grupa normalnych
uzytkownikow...moge sie zalozyc,ze przecietnie ci,ktorzy powoduja
najwecej postingow maja wyksztalcenie typu inzynier
informatyk/elektronik ewentualnie komputerwy guru siedzacy w temacie
od xx lat.Do tego wielu z nich pisze sobie siedzac wygodnie w
USA,Australii,we Wloszech lub gdzie indziej za granica.A to wykrzywia
perspektywe.
Grupa jest opanowana przez zacietrzewionych milosnikow OSa,Linuxa
rownoczesnie nienawidzacych wszystkich programow M$.I w zasadzie to
nic zlego,ale nienawisc odbiera im resztke zdrowego rozsadku i kultury
osobistej.Oczywiste jest,ze Linux jest lepszy od Windows ale jak widze
gdy ktos poleca Linuxa przecietnemu uzytkownikowi komputera,pragnacemu
od czasu do czasu napisac list,wyslac go,prowadzic jakas prosta baze
danych i moze czasami zagrac w jakas gre to zdrowo mnie to bawi.
Ludzie,przeciez przecietny czlowiek nie wie co to tablica partycji,a
bez tego instalacja Linuxa nie jest raczej mozliwa!O ilosci aplikacje
nie pisze bo mnie zakrzycza (przeciez jest ftp i lynx pod
linuxa...nawet XWindows...)
Podobnie ma sie sprawa z OSem.Skrzynka piwa temu kto mi pokaze
niedoswiadczonego uzytkownika komputerow ktory jest w stanie
zainstalowac Boot Menagera.Dla takiego czlowieka instalacja Windows
jest strasznie trudna,ale z wymienionych systemow najlatwiejsza.
Nalezalo by postawic pytanie,dlaczego na zdecydowanej wiekszosci
komputerow (mam tu na mysli te przeznaczone dla przecietnego
uzytkownika do domu) instalowany jest Windows a nie OS/2.
A tu odpowiedz jest prosta - slynne juz "40 milionow much..."
I naprawde nie rozumiem tego zacietrzewienia,jesli juz to milosnicy
OSa powinni miec prestensje do ludzi odpowiedzialnych za marketing OSa
a nie Windows.Na tym polega wolny rynek.Naprawde wkurza mnie
obciazanie Microsftu za niepowodzenia OSa.
Wracajac do PECET'a - doszlo juz do tego,ze kazdy kto choc troche zna
ta grupe i potrzebuje pomocy/porady dotyczacej Windows,konczy swoj
posting stwierdzniem: "tylko nie piszcie zebym zainstalowal OS/2" lub
czyms podobnym.Przeciez to idotyzm i brak kultury,moze to kiedys bylo
smieszne ale juz nie jest.I te wszystkie wycieczki osobiste: ten ma
klapki na oczach,ten nie jest profesjoonalista etc.Oczywiscie dotyczy
uzytkownikow windows.Jesli juz jakis lamer zainstaluje OS'a to pewnie
jest fachowcem pelna geba.Czy wy naprawde nie zdajecie sobie sprawy,ze
niektorzy uzywaja windows bo musza? I zmiana systemu nie wchodzi w
gre?Podam swoj przyklad: mam zainstalowane win 3.11 i win95.Dlaczego?
Bo mi za to placa.I nie mam zamiaru instalowac Os'a tylko dlatego ze
jest lepszy.Jeszcze nie zdurnialem.Uzywam tego co mi daje jakies
kozysci.Co troche widze propozycje: zainstaluj sobie osa,a programy z
widnows i tak bedziesz uruchamiac pod WinOs'em.Toz to totalny absurd!
To samo tyczy Linuxa (nawet jeszcze bardziej,bo tam programow z win
nie uruchomie w zaden sposob).Nie zidiocialem na tyle zeby instalowac
cos tylko po to,zeby to miec i sie chwalic.Owszem,mialem na dysku
Linuxa po to,zeby go poznac.Po miesiacu wycialem.
Jeszcze jedno: co troche odzywaja sie fachowcy (bez ironii) ktorzy
pluja na graficzne home page i inne bajery.Jak ktos kiedys
napisal,prawdziwy fachowiec nie uzywa jakiegos tam ftp w okienkach.
LUDZIE! Co wy piszecie?I kto tu ma klapki na oczach?Jak chce sobie
sciagnac jeden plik (np 10kb) i uzywam ws_ftp czy cuteftp to jestem
pewnie lamerem,tak?Powinienem zalogowac sie na maszyne Unixowa,i
pewnie napisac sobie skrypt do tego.

Sorry,ten posting jest cholernie dlugi.Ale ja jestem cholernie
wkurzony.Ciagle pojawiaja sie postingi: skroc sig'a bo ja za to
place.No wiec: skonczcie z ta wojna bo ja za to place.Jak juz musicie
to uzywajcie konkretnych argumentow,a nie,za przeproszeniem,pieprzcie
bez sensu.Aktualnie kazdy nowy watek po pewnym czasie konczy sie
tematem windows kontra os/2 ewentualnie inna bzdura jak mierzenie
odleglosci cyrklem.Pamietacie dyskusje na temat kart do rozkodowywania
telewizji SKY? Niewtajemniczonym wyjasniam,ze jest to sprzet
podlaczany do peceta i wymagajacy odpowiedniego softu.Watek sie bardzo
szybko skonczyl bo podobno byl nie na temat.Do cholery nie na temat to
sa kuchenki mikrofalowe,cyrkiel czy inne badziewie.
Skonczcie z ta idiotyczna agresja,zacieetrzewieniem,arogancja etc.
Jak ktos chce wychwalac dowolny system operacyjny - ok,ale trzeba to
robic z kultura,uzywajac argumentow,no i oczywiscie wtedy kiedy jest
odpowiedni moment,a nie w kazdym postingu,bez wzgledu na temat.
Jesli juz decydujecie sie poradzic cos komus,to nalezy pamietac ze nie
ma systemu uniwersalnego.Zawsze beda sytuacje gdy system A jest lepszy
od B.I odwrotnie,Nawet Windows w niektorych sytuacjach jest lepszy od
linuxa.

Jeszcze raz sorry za dlugosc,ale i tak nie wygarnalem wszystkiego co
mnie wkurza.Biorac pod uwage ilosc moich postingow,to nawet gdybym
stworzyl cos znacznie dluzszego to i tak bylbym na szarym koncu.

P.S. Jak sie ktos nie moze opanowac,to nie sobie utoworzy grupe:
pl.comp.swieta.wojna i bedzie ok.

P.S.2 Ostatnio pojawila sie masa krytyki pod aadresem autora jednego z
artykulow na temat internetu.Szczegolow nie znam,bo artykulu nie
czytalem.Ale - zastanowcie sie i popatrzcie w lustro.To co wy robicie
jest znacznie gorsze.Wy twierdzicie ze system operacyjny=OS/2 lub
Linux.Innej mysli nie dopuszczacie.Ktos kto sie nie zna po
przeczytaniu kilku postingow moglby pomyslec ze Linux bedzie
najlepszym rozwiazaniem dla malego biura prowadzonego w domu.
A Bill Gates powinien siedziec z wyrokiem 20 lat najmniej.

Cholernie wkurzony

Adam Fiuk (IRC,mud: PAyMoN)
mailto:paymon_at_zeus.polsl.gliwice.pl