Re: PECET-Windows-OS/2-summary (Dlugie!)

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 29 Jul 1996 - 13:28:42 MET DST

PAyMoN (paymon_at_zeus.polsl.gliwice.pl) wrote:
: Grupa jest opanowana przez zacietrzewionych milosnikow OSa,Linuxa
: rownoczesnie nienawidzacych wszystkich programow M$.I w zasadzie to
: nic zlego,ale nienawisc odbiera im resztke zdrowego rozsadku i kultury
: osobistej.

No, no. Ja sobie wypraszam zacietrzewienie. To raczej MS jest zacietrzewione
w wypuszczaniu bubli i wymyslaniu chybionych koncepcji. Prawda jest taka, ze
nie lubi MS, ale nie bez powodu!

: Oczywiste jest,ze Linux jest lepszy od Windows ale jak widze
: gdy ktos poleca Linuxa przecietnemu uzytkownikowi komputera,pragnacemu
: od czasu do czasu napisac list,wyslac go,prowadzic jakas prosta baze
: danych i moze czasami zagrac w jakas gre to zdrowo mnie to bawi.

Masz sporo racji, ale tym razem to Ty przejawiasz zacietrzewienie.
Odkad Linux sie troche skomercjalizowal, sporo zaczal ludziom
ulatwiac. Ulatwienie instalacji i konfiguracji przede wszystkim.

Naprawde ciekaw jestem, co nastapi predzej. Czy linux
zrobi sie wreszcie 'dla kazdego', czy MS wypusci wreszczie solidne produkty.
A to nie tylko pytanie retoryczne - to problem podstawowy w co inwestowac
swoj czas.

: Jeszcze jedno: co troche odzywaja sie fachowcy (bez ironii) ktorzy
: pluja na graficzne home page i inne bajery.Jak ktos kiedys
: napisal,prawdziwy fachowiec nie uzywa jakiegos tam ftp w okienkach.
: LUDZIE! Co wy piszecie?I kto tu ma klapki na oczach?Jak chce sobie
: sciagnac jeden plik (np 10kb) i uzywam ws_ftp czy cuteftp to jestem
: pewnie lamerem,tak?Powinienem zalogowac sie na maszyne Unixowa,i
: pewnie napisac sobie skrypt do tego.

Ja tez chce czasem sciagnac jeden plik. Ale mam do tego ograniczone
mozliwosci - przecietny polski komputer, bez zadnych winsockow, ns, ftp
itd. Odpalam wtedy poczciwego NC, uruchamiam terminal, lacze sie na
swoje konto unix'owe, odpalam lynx'a .... i juz wiesz co mowie o firmie,
ktora udostepnia jedynie nastepujaca informacje
'[image][image][image][image]'....

Co nie zmienia faktu, ze najwygodniejszym klientem ftp jest Netscape...
Tylko jak ja sciagnac?

Jarek.

: P.S.2 Ostatnio pojawila sie masa krytyki pod aadresem autora jednego z
: artykulow na temat internetu.Szczegolow nie znam,bo artykulu nie
: czytalem.Ale - zastanowcie sie i popatrzcie w lustro.To co wy robicie
: jest znacznie gorsze.Wy twierdzicie ze system operacyjny=OS/2 lub
: Linux.Innej mysli nie dopuszczacie.Ktos kto sie nie zna po
: przeczytaniu kilku postingow moglby pomyslec ze Linux bedzie
: najlepszym rozwiazaniem dla malego biura prowadzonego w domu.

A, niewykluczone. Na dzis, to troche mu brak narzedzia klasy Excell -
ale moze pojdzie DOS'owe Quatro pod emulatorem.
A jesli zamierzasz w domu miec dwa komputery, w tym jeden server NT,
to na 95% linux zamiast tego servera bedzie lepszy.

: A Bill Gates powinien siedziec z wyrokiem 20 lat najmniej.

A tu mieszane uczucia. Za to co zrobil z informatyka - powinien.
Za niezbyt uczciwa konkurencje - to byc moze tez powinien [choc akurat
jestem zwolennikiem wolnosci].
Ale na bruku to sie powinien znalezc ten, kto Big B nie zatrudnil w firmie
robiacej porzadny produkt. Wszyscy byliby zadowoleni, i nikt nie rzucalby
gromow.

Jarek.