Re: PECET-Windows-OS/2-summary (Dlugie!)

Autor: January Weiner (uxjweine_at_if.uj.edu.pl)
Data: Sun 28 Jul 1996 - 10:38:28 MET DST

PAyMoN (paymon_at_zeus.polsl.gliwice.pl) wrote:

: Podobnie ma sie sprawa z OSem.Skrzynka piwa temu kto mi pokaze
: niedoswiadczonego uzytkownika komputerow ktory jest w stanie
: zainstalowac Boot Menagera.

Dziekuje! Dziekuje! Kiedy dostane? I czy moze byc Zywiec?
Jestem przecietnie inteligentnym zwierzeciem o wyksztalceniu, hehe,
biologicznym, a jakos nie mialem problemow z instalacja Boot Managera
(nie wiem, co to Boot Menager... cos od menazerii?). Wystarczylo siasc na
godzine na tylku i przeczytac ****ny manual, dostarczany wraz z OS/2.
Napisany przystepnie, tresciwie, ze szczegolami. Manuale Windowsow
wyjasnia ci, gdzie nalezy kliknac dwa razy, a gdzie jeden raz, ale ich
lektura tylko moze uzytkownika wkurzyc (ja mysle, ze ich autorzy wychodza
z zalozenia, ze jak ktos kupuje Winde, to i tak manuali nie czyta).

: Nalezalo by postawic pytanie,dlaczego na zdecydowanej wiekszosci
: komputerow (mam tu na mysli te przeznaczone dla przecietnego
: uzytkownika do domu) instalowany jest Windows a nie OS/2.

Proste... dryf genetyczny, jak to nazywamy - czyli zjawiska losowe... to
raz. Po drugie, widzialbym w tym tzw. "runaway selection" - to takie
zjawisko, obserwowane u niektorych organizmow. Ma to cos wspolnego z
doborem plciowym, a rezultat tego jest taki, ze w wyniku bezpodstawnych
preferencji grupy osobnikow jakas zupelnie zbedna cecha jest faworyzowana
automatycznie, mimo iz nie daje korzysci osobnikom... Na przyklad, jezeli
czesc samiczek sikorki bedzie lubilo samczyki z dlugimi piorkami, a
pozostalym samiczkom bedzie wszystko jedno, jakie akurat ma samczyk
piorka, to mimo, iz faworyzowanie facetow z dlugimi piorkami nie daje
absolutnie zadnych korzysci, ani dlugie piorka nie daja tym facetom
korzysci, to tak proporcja samczykow z dlugimi piorkami bedzie rosla w
populacji. Ciekawe, nie? Jest na to bardzo sympatyczny model
matematyczny.

: Czy wy naprawde nie zdajecie sobie sprawy,ze
: niektorzy uzywaja windows bo musza? I zmiana systemu nie wchodzi w
: gre?

Owszem, ja uzywalem Windoze, bo musialem. Nieustanne GPF, awarie,
zawieszanie doprowadzalo mnie do szewskiej pasji. TO JA jestem tym
prostym, lamerskim uzytkownikiem, ktory od swojego systemu chce
        a) zeby w nim chodzil Word Perfect 6.0
        b) Statistica for Win
        c) Excel
        d) Corel albo cos podobnego
        e) coby to wszystko chodzilo szybko i bez zgrzytow.
Na dzien przed terminem oddania pracki mgr do recenzentow mialem MEGA-WIN
3.1- CRASH, i z zimna determinacja postanowilem cos z tym zrobic.
Proba wydruku WP 6.0 pod Win95 zdezawuowala ten system na dobre
(zawiesilo sie), wiec droga eliminacji zostal OS/2.

: LUDZIE! Co wy piszecie?I kto tu ma klapki na oczach?Jak chce sobie
: sciagnac jeden plik (np 10kb) i uzywam ws_ftp czy cuteftp to jestem
: pewnie lamerem,tak?Powinienem zalogowac sie na maszyne Unixowa,i
: pewnie napisac sobie skrypt do tego.
Nie, ale najmniej miejsca na dysku zajmuje i najszybciej chodzi CUTCP, a
nie zadne okienkowe zabawki. Wyobraz sobie, ze niektorych ogranicza ilosc
wolnego miejsca na dysku!

                        Pozdrowienia,
                                        January

).\/\/. ///			           	   January Weiner 3
As I sometimes say to myself in my sleep, 'To hell with Bill Gates'
						Kurt Vonnegut
http://www.if.uj.edu.pl/~uxjweine
http://www.if.uj.edu.pl/misc/PRZYRODA             Czytaj "Przyrode"!