Re: PSI Kurier - Summary

Autor: Stan Kulski (S.Kulski_at_clover.com.au)
Data: Fri 26 Jul 1996 - 07:02:42 MET DST

At 03:24 26/07/96 +0200, you wrote:
> [...]

SK: Obawiam sie ocena sytuacji jest nietrafna. Uczestnicy tej listy czesto
czuja sie wspolwinni, ze dopuscili do tego aby MS w agresywny i czesto
bezczelny sposob (Wilus stwierdzil, ze Win95, nie wymagaja marketingu -
$1500000!) wprowadzil inferior produkt na rynek, wtedy, gdy istnialy opcje
dojrzale.
Ludzie, ktorzy bazuja NA POROWNANIU, a nie stwierdzeniu " ja mam win95 i
jestem zadowolony" nader emocjonalnie probuja przeciwstawic sie dominacji
giganta, bo czuja, ze ich etycznym obowiazkiem podzielic sie swoja wiedza z
laikami.
Tych ludzi draznia tricki MS, adresujace ignorancje uzytkownikow, jak
kolorowe robaczki, backgroundy, ruchliwe ikonki, i chca oswiecic leniwa, lub
przytepawa wiekszosc.(MS w swoim Communique, podawal 4 lata temu, ze power
users to ci ktorzy wlasnie wykorzystuja wodotryski w Windows). A ze nie
maja umiejetnosci technik przekonywania, lub nie widza potrzeby takich
technik na tej liscie - to inna sprawa.

Zdaja oni sobie sprawe, ze glos dziennikarzy, nawet nie znajacych sie na
temacie jest lepiej slyszalny niz ich glos, dlatego tak obrywa sie Pawlowi,
ktory akurat sie napatoczyl. Sedno zarzutu dla Pawla jest oczywiste: jako
dziennikarz ma pewien obowiazek neutralnosci w dostarxczeniu informacji, ale
dal sie podpuscic MS i przestal byc obiektywny.

SK: I chociaz nigdy nie bylo sprecyzowane, to caly cel tej emocjonalnej
dyskusji widze w postawieniu w alercie wszystkich myslacych ludzi, aby przy
nastepnej wolcie MS dac odpor na tyle, by miec spokojne sumienie.
A nikt nie jest tak glupi by nie widziec, ze MS dazy do kontroli nad rynkiem
za wszelka cene i niewielu osmiela sie przeciwstawiac.

Stan Kulski
Uzytkownik Win95, ktory nie planuje w najblizszym czasie zmiany systemu, bo
mysli, ze jest zadowolony.

Ps. Moje doswiadczenie z UNIXem to tylko rok studiow na Uniwersytecie
Sydneyskim, doswiadczenie z OS2 -zaslyszane, z Linuxem - przeczytane.
Dlatego nie jestem kompetentny do porownywania systemow i prosze wszystkich
wypowiadajacych sie o te sama postawe. Inne glosy to typowe udowadnianie
wyzszosci Swiat Wielanocnych nad ...