Jaka siec? byle nie Win(o)

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 09 Oct 1995 - 18:01:03 MET

Jacek WISNIEWSKI <jacek_at_wat.waw.pl> wrote:
>Grzegorz Szyszlo <ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote:
>Mysle, ze w ten sposob powstaja legendy o diablach i innych potworach, ktorych nikt
>nie widzial, ale wszyscy o nich wiedza.
  1. mowie o zeczach ktore osobiscie sprawdzilem.
  2. fanatyzm jest najgorszym argumentem w wyborze oprogramowania.

> Ja mam u siebie siec ok 100 PC pracujacych pod Windows for Workgroups 3.11 PL oraz
>kilka PC z DOSem dolaczonych do sieci poprzez DOS Connectivity (czy jakos tak) co pozwala
>PC z DOS na korzystanie z dyskow i drukarek udostepnianych przez inne komputery.

tylko ze ta wspolpraca ogranicza sie do przesylania krotkich informacji typu:
  1.mail
  2.przekopiowanie danych
a czy te 100 komputerow, no powiedzmy 30 z nich pracuja jednoczesnie
na jednej bazie danych ? Jesli tak, to bedzie dla mnie argumentem :)

>Pracuje
>toto prawie rok, nic nie pada, nic sie nie zatyka, malo tego, jest tam takze serwer NT
>pracujacy jako gateway do Novella i SNA (mamy IBM AS/400). Nie mam ZADNYCH zastrzezen do
>dzialania posiadanej konfiguracji.
   Ja sie FTP'owalem na ftp.microsoft.com . oczywiscie ftp NT server.
I nie wiem dlaczego, ale przy PING rzedu 900 nie bylem w stanie sciagnac
pliku dluzszego niz 30 KB. otrzymywalem komunikat zwrotny ze server jest
zajety czyms innym, po czym zrywalo mi polaczenie.
   Moze powiem tak. skoro spece z majkrosoft sami nie potrafia skonfigurowac
swojego wytworu, to jak ma to zrobic reszta swiata ?

>Oczywiscie, jesli ktos ma 30 PC AT i to bezdyskowych, z 1 MB RAM to nie ma o czym
>dyskutowac. Natomiast w przypadku, gdy chce sie polaczyc samodzielne stacje robocze, aby
>umozliwic im wspoldzielenie dyskow i drukarek oraz dac latwy dostep do poczty
>elektronicznej i kalendarzy to WfW jest doskonaly. Z tego co widzialem w Win'95 (a na

   Ale czy to nie jest lekka przesada zeby w kazdym komputerze w sieci
byl HDD ? przeciez to kompletna bzdura. Lepiej kupic jeden duzy dysk do servera
niz rozdrabniac sie po stacjach roboczych. Jesli chodzi o RAM to zecz jasna
minimum 4MB :)
   Jesli zas chodzi o wspoldzielenie drukarek , hmmmm. zadna filozofia.
Kazdy system to robi dosc dobrze a majkrosoft nie jest wyjatkiem i niczego
nowego nie wynalazl.

>razie malo sie tym bawilem) to mozliwosci sieciowe sie nie zmienily a ponadto zastosowano
>nowy modul poczty elektronicznej pozwalajacy integrowac poczte MS MAIL (np wykorzystywana
>lokalnie w instytucji) z poczta SMTP (Internet). U mnie jset to rozwiazanie od dawna
>oczekiwane bo pozwala rezygnujac z gataway'a obslugiwac jednym programem dwa srodowiska
>pocztowe.
    Klania sie shareware Pegasus Mail :) i mail server Mercury. Co prawda
obecnie Mercury ma zbyt malo mozliwosci jak na potrzeby, ale i tak jest o niebo
lepszy od nibypoczty windowsa.

> Wariant z serwerem MS Windows NT Server 3.51 jest takze wart rozwazenia.

Jesli juz, to polecam jako server OS/2 :))) Pod wzgledem szybkosci oba systemy
sa porownywalne. Jak ktos sie uprze, to na OS/2 moze sobie uruchomic
modul Netware Server. Niestety windows na to nie pozwala.

>-------------------------------------------------------------.
>|Jacek WISNIEWSKI | Wojskowa Akademia Techniczna|
>|e-mail:jacek_at_wat.waw.pl | Centrum Informatyki |
>|tel :685 99 57 fax: 36 22 54| 01-489 Warszawa 49 |

  Ja moze mam pytanie. Poza udostepnieniem dysku i spollerow drukarek
co jeszcze moge uruchomic na windows NT ? bo chocby na netware ktory
dziedziczy wszystkie grzechy dos'a jest tego sporo.

(o os/2 nie wspominam, bo znowu rozpeta sie swieta wojna:)

                          oOOo
                 | http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik |