Re: Jaka siec?

Autor: Jacek WISNIEWSKI (jacek_at_wat.waw.pl)
Data: Mon 09 Oct 1995 - 15:32:39 MET

Grzegorz Szyszlo <ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote:

>Ja osobiscie nie polecam win95. Jak chcecie mozecie mnie zlinczowac
>(co bedzie trudne ze wzgledu na reakcje obronne) ale uwazam win95 za kolejna
>zabawke firmy majkrosoft, ktora z trudnoscia spelnia wymagania nawet jednego
>uzytkownika. Srodowisko niestety latwo ulega zatykaniu, co w wielu przypadkach
>powoduje zla interpretacje danych przesylanych po kablu.

     Mysle, ze w ten sposob powstaja legendy o diablach i innych potworach, ktorych nikt
nie widzial, ale wszyscy o nich wiedza.
     Ja mam u siebie siec ok 100 PC pracujacych pod Windows for Workgroups 3.11 PL oraz
kilka PC z DOSem dolaczonych do sieci poprzez DOS Connectivity (czy jakos tak) co pozwala
PC z DOS na korzystanie z dyskow i drukarek udostepnianych przez inne komputery. Pracuje
toto prawie rok, nic nie pada, nic sie nie zatyka, malo tego, jest tam takze serwer NT
pracujacy jako gateway do Novella i SNA (mamy IBM AS/400). Nie mam ZADNYCH zastrzezen do
dzialania posiadanej konfiguracji.
Oczywiscie, jesli ktos ma 30 PC AT i to bezdyskowych, z 1 MB RAM to nie ma o czym
dyskutowac. Natomiast w przypadku, gdy chce sie polaczyc samodzielne stacje robocze, aby
umozliwic im wspoldzielenie dyskow i drukarek oraz dac latwy dostep do poczty
elektronicznej i kalendarzy to WfW jest doskonaly. Z tego co widzialem w Win'95 (a na
razie malo sie tym bawilem) to mozliwosci sieciowe sie nie zmienily a ponadto zastosowano
nowy modul poczty elektronicznej pozwalajacy integrowac poczte MS MAIL (np wykorzystywana
lokalnie w instytucji) z poczta SMTP (Internet). U mnie jset to rozwiazanie od dawna
oczekiwane bo pozwala rezygnujac z gataway'a obslugiwac jednym programem dwa srodowiska
pocztowe.

> Domyslam sie, ze oprogramowanie jest przeznaczone dla DOS, jak wiekszosc
>obecnie pisanych w polsce baz danych. Dla tego srodowiska dosc dobrym systemem
>sieciowym jest zwyczajny Novell. Niestety wymaga kupna dodatkowego servera,
>oraz zecz jasna systemu na server. Jaka to ma zalete ? taka ze przy serverze
>czyli sprzecie z calym zasobem danych nikt nie siedzi, i nawet niechcacy
>nie zrobi zadnej glupoty rozkladajac cala siec na lopatki.

 Wariant z serwerem MS Windows NT Server 3.51 jest takze wart rozwazenia.

|Jacek WISNIEWSKI | Wojskowa Akademia Techniczna|
|e-mail:jacek_at_wat.waw.pl | Centrum Informatyki |
|tel :685 99 57 fax: 36 22 54| 01-489 Warszawa 49 |