Kopalnia w Chelmcu

Autor: Krzysztof Andrzejewski <krzynianek_at_wp.pl>
Data: Thu 16 Dec 2004 - 21:23:38 MET

Ten mail jest pisany w sumie do "uranowego" Andrzeja ale pomyslalem ze reszte moze rowniez zainteresuje.Otoz wydedukowalem sobie ze skoro masz takie doswiadczenie to moze moglibysmy jakos zaciesnic nasza znajomosc i w przyszlosci zaatakowac polskie historyczne kopalnie kruszcow? Od lat marzy mi sie chocby zerkniecie okiem na znane mi z dawnej literatury niemieckiej paragenezy mineralne z takich miejsc jak chociazby Miedzianka sudecka.
Andrzej - moze umowmy sie wstepnie na przygode w Chelmcu kolo Jawora? Nie tylko ze to jedna z nielicznych kopaln kruszcow Co-Ni w Sudetach ale tez piekielnie malo znana.A na starych haldach ekipa z AGH trafila dawno temu rarytasy jak na Polske.Probowalem odnalezc te haldy ale pojecia nie mam gdzie sa ,dzis na nich rosnie sporych rozmiarow las.Ale wiem natomiast gdzie jest wciaz ciasne ,otwarte wejscie do kopalni...obslugiwanej po wojnie przez NKWD ,w ktorej pracowali wylacznie wiezniowie.Przemysl prosze temat - jak nam to wypali to znam cala mase takich miejsc:) Komu mowia dzis cos takie nazwy jak Sichow czy Dziecmorowice???
                                             Krzysiek

Czy przystroiłeś już ŚWIĄTECZNIE swoją komórkę?
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Flogodzwonki.wp.pl%2Fswieta.html&sid=288