Re: Kopalnia w Chelmcu

Autor: Krzysztof Andrzejewski <krzynianek_at_wp.pl>
Data: Fri 17 Dec 2004 - 20:05:09 MET

Milo mi ze jest oddzew ,rowniez prywatny:):) Powiem moze tak - te zdjecia Andrzeja uzmyslowily mi ,ze przeciez skoro mozna w Czechach je zrobic i dorwac sie rowniez do takiego archiwalnego materialu mineralogicznego ,to dokladnie taka sama sytuacja panuje na Dolnym Slasku i zapewnie nie tylko.
Dla mieszkajacych np.w Krakowie i na Gornym Slasku z miejsca mowie - Gora Jarmuta w Pieninach i Sztolnia "Wodna Bania" - okruszcowanie na kontakcie wapieni z andezytami ,w tym i zloto rodzime.
   Marek - dzieki za informacje o spotkaniu we Wroclawiu ,niestety mieszkam od niedawna w Londynie a Ryan Air wypuszcza pierwszy samolot dopiero 28 marca ,co dla mnie jest skandalem samym w sobie - ale to nie temat na to forum.Ale urodzilem sie w Lubinie w "Zaglebiu Miedziowym" stad Wroclaw to moja slaska stolica:):)Zreszta uwielbiam to miasto - bankowo kiedys siadziemy w rynku przy kawie ,adres Twoj juz mam w ksiazce.Tak na szybko policzylem ,ze juz mamy grupe okolo 5 osob - z tym ze Andrzej jak do tej pory milczy.Jesli calosc wypali ,gwarantuje profesjonalne opracowanie mineralogiczne znalezionego materialu - organizacja techniczna calego przedsiewziecia ,techniki zejsc i zdjecia to juz Wasza rzecz ,bo ja sie na tym absolutnie nie znam.Marek ,mysle ze moglbys dowiedziec sie czegos na tym spotkaniu odnosnie kopalni w Chelmcu ,choc calosc znanego mi materialu opracowana zostala przez A.Paulo z materialu ze zwalow a nie z samej kopalni.Wiem ze tam wchodza poszukiwacze tzw."skarbow".Mnie najbardziej interesuje
 wtorny mineral Co opisany z tego rejonu ale o tym juz innym razem.Z kruszcow ponoc w duzych ilosciach wystepuje gersdorfit a poza tym zielony i niebieski fluoryt.Mineraly nosne jak wszedzie - kwarc i weglany typu dolomit ,ankeryt ,syderyt ,kalcyt.
  Jesli chodzi o pozostale wymienione kopalnie to mniej wiecej tak sie sprawa ma:
- Wilcza nad Leszczyną pod wzgorzem Rosocha.Krzysiek - to cos podobnego do Stanislawowa ale bez takich pieknych barytow.Eksploatowano tlenkowe rudy Fe typu hematyt/goethyt i jak w tym pierwszym miejscu ,ponoc przepiekne okazy nerkowe sie trafialy.
- St.Julianow - nie pamietam teraz ale chyba zyla barytowa ,zreszta tam byla kupa takich rzeczy.Obszar G.Sowich i rejonu Chelmca ( ale gory kolo Walbrzycha ,nie mylic prosze z miejscowoscia pod Jaworem bo to tylko zbieznosc nazw )- Boguszow - Gorce zamknieto niedawno przeciez ,a takich dawnych kopaln byla masa.Srebrna Gora i jej Pb/Ag to dokladnie to samo - zyla barytowa.Ale Dziecmorowice - Chelmiec k.Jawora to takze kobalt i nikiel stad sa wyjatkowe.Znowu nie mylic prosze z rejonem Swieradowa Zdroju i kopalnia w Przecznicy gdzie rowniez byl kobalt bo to kolejna inna historia.Sudety to naprawde rejon boski:):):) A w temacie Dziecmorowic to mysle ze warto wyskoczyc wczesna wiosna kiedy wlasnie plucha i ziemia mokra ,bo niedaleczko za miedza Pilawa Gorna i kto wie - moze jeszcze resztki kamiennego meteorytu na polach ktos znajdzie?? Lub czarny opal o ktorym legendy krazyly onegdaj... Podstawa to wyjsc z domu!!!
A odnosnie kopaln weglowych to nie bede sie w ogole wypowiadal ,nigdy i nikomu nie bede zachecal takich eskapad - jedno ma sie zycie i ja bynajmniej nie mam zamiaru go tracic.Pozdrawiam wszystkich i piszcie jak najwiecej - najwyzszy czas rozruszac to towarzystwo!!
                                                               K.

Klucz.pl - Wyposażenie do Twojej kuchni i łazienki
NEGOCJUJ z nami ceny produktów!
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fzakupy.wp.pl%2Flinki.html%3FPOD%3D2&sid=289