Re: Kopalnia w Chelmcu

Autor: Andrzej Kasperowicz <andyk_at_spunge.org>
Data: Fri 17 Dec 2004 - 21:36:37 MET

> i zloto rodzime. Marek - dzieki za informacje o spotkaniu we Wroclawiu
> ,niestety mieszkam od niedawna w Londynie a Ryan Air wypuszcza
> pierwszy samolot dopiero 28 marca ,co dla mnie jest skandalem samym w

Do niedawna byla tania Air Polonia, tylko ze wlasnie zbankrutowala. Z tanich
linii lotniczych poruszajacych na po terytorium RP sa jeszcze WizzAir i Sky
Europe, zobacz sobie na ich stronach czy lataja z Londynu do Polski.
A czym sie zajmujesz w Londynie, poza podziwianiem mgly, jesli mozna spytac?

> z samej kopalni.Wiem ze tam wchodza poszukiwacze tzw."sk! arbow".Mnie
> najbardziej interesuje wtorny mineral Co opisany z tego rejonu ale o
> tym juz innym razem.Z kruszcow ponoc w duzych ilosciach wystepuje

Jaki to konkretnie jest mineral Co i w jakich formach tam wystepuje?

> St.Julianow - nie pamietam teraz ale chyba zyla barytowa ,zreszta tam

Kopalnia uranu, juz penetrowana zreszta:
http://www.eksploracja.org.pl/miejsca/julianow.htm

> tylko zbieznosc nazw )- Boguszow - Gorce zamknieto niedawno przeciez
> ,a takich dawnych kopaln byla masa.Srebrna Gora i jej Pb/Ag to

No wlasnie, co sie z nia stalo po zamknieciu?
Zasypano ja piaskiem, zalano woda?
Sa jakies dostepne wejscia?
Wlasciwie dlaczego ja zamknieto, nie oplacalo sie wydobycie?
Chinski baryt tanszy?

> dokladnie to samo - zyla barytowa.Ale Dziecmorowice - Chelmiec
> k.Jawora to takze kobalt i nikiel stad sa wyjatkowe.Znowu nie mylic

Jakie konkretnie mineraly Ni i Co i w jakich formach, czy trafiaja sie moze,
nawet male, ale ladne krysztaly?

> wczesna wiosna kiedy wlasnie plucha i ziemia mokra ,bo niedaleczko za
> miedza Pilawa Gorna i kto wie - moze jeszcze resztki kamiennego
> meteorytu na polach ktos znajdzie?? Lub czarny opal o ktorym legendy

Predzej w totka wygrasz IMHO, no ale probowac zawsze mozna i nawet trzeba. :)

> krazyly onegdaj... Podstawa to wyjsc z domu!!! A odnosnie kopaln

Czarny opal, obok zoltego mozna bylo w Naslawicach k/ Jordanowa znalezc, a
jego czarnosc wynikala z tego, ze zolty byl czasem tak bardzo dendrytami
poprzerastany, ze nieraz az jednolicie czarny. Widzialem tez u jednego
mieszkanca Naslawic piekny, duzy rozowy i fioletowy opal z Naslawic - cudo!

> weglowych to nie bede sie w ogole wypowiadal ,nigdy i nikomu nie bede
> zachecal takich eskapad - jedno ma sie zycie i ja bynajmniej nie mam
> zamiaru go tracic.Pozdrawiam wszystkich i piszcie jak najwiecej -

A w czym wyprawa do kopalni weglowej mialaby byc bardziej ryzykowna niz np. do
kopalni uranu? Czyzbys mial na mysli mozliwosci zapalenia sie i wybuchu metanu
w powietrzu? Czy w starych kopalniach wegla ciagle on tam jest w duzych
stezeniach?

ak