Lista chemfan@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: Reakcje piezonuklearne w zelazie z wykorzystaniem ultradzwiekow.

To: "Chemia popularnonaukowa." <chemfan@man.lodz.pl>
Subject: Re: Reakcje piezonuklearne w zelazie z wykorzystaniem ultradzwiekow.
From: Mickdegrey <mickdegrey@protonmail.com>
Date: Sun, 05 Aug 2018 07:40:45 +0000
Witam,

Dopiero dziś miałem czas żeby zerknąć w te materiały. Dziękuję Ci za nie.
Zwłaszcza za ten pierwszy. Może jestem niesprawiedliwy ale zawsze wydawało mi
się że Rossi niczego w istocie nie odkrył tylko zaadoptował podobne rozwiązania
o których mógł się dowiedzieć po czym obwołał się ojcem zimnej fuzji.

Deuter i pallad są obecnie poza moim zasięgiem i nie mogę powtórzyć tego
doświadczenia. Widzę pewien techniczny problem w wywiązywaniu helu który jak
mniemam nie rozpuszcza się w palladzie i trzeba by go jakoś sprytnie
odprowadzać. Ciekawe czy tej elektrolizy nie dało by się prowadzić w jakiś
cykliczny sposób (do nasycenia przez D2 pallad) i jaką rolę odgrywała by
obecność pola elektrycznego. Innymi słowy czy reakcja nuklearna w Pd
przebiegała by nadal po odłączeniu potencjału.

Ale Panowie, czy to nie ten He4 został obwołany paliwem przyszłości ? Możliwe
że produkt uboczny tej reakcji również nie jest bez znaczenia.

Pozdrawiam
MdG

Sent with ProtonMail Secure Email.