Lista chemfan@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: Reakcje piezonuklearne w zelazie z wykorzystaniem ultradzwiekow.

To: Chemia popularnonaukowa <chemfan@man.lodz.pl>
Subject: Re: Reakcje piezonuklearne w zelazie z wykorzystaniem ultradzwiekow.
From: ll <listowner.listy@gmail.com>
Date: Sat, 4 Aug 2018 00:04:19 +0100
> Czy ktoś z szanownych forumowiczów myślał nad reakcją litu z protonem ?
> Wydaje mi się że jeśli obecność niklu tłumaczona jest katalizą to może
> to być błędne podejście. Myślę że nikiel jest raczej medium w którym ta
> reakcja ma szanse zajść. Zwłaszcza że prace wspominają także o
> palladzie który jak wiemy również rozpuszcza wodór i ciekły lit.

Niedawno pojawila sie nowa hipoteza jak moga przebiegac reakcje LENR
np. w palladzie:
http://www.ptep-online.com/2018/PP-53-02.PDF

Swoja droga autor tej publikacji (brytyjski fizyk) dostal niedawno od
DARPA 1,3 mln $ na przetestowanie i rozwiniecie jego teorii kwantyzowanej
bezwladnosci (nieuznawanej przez mainstream, ale jak widac DARPie to nie
przeszkadza i dobrze ;)) potencjalnie umozliwiajacej naped bez chemicznego
paliwa (elektryczne rakiety/satelity). Program badan ma ruszyc w
pazdzierniku b.r., we wspolpracy z profesorami z Hiszpanii i Niemiec,
i ma trwac 4 lata.
Szkoda tylko, ze te badania sa skoncentrowane wylacznie na najlatwiejszym,
ale tez i potencjalnie najbardziej zawodnym elemencie jego teorii (tj. na
wykorzystaniu fal EM, bo nie wiadomo, czy jego teoria dziala takze dla
swiatla, to tylko zalozenie), innym natomiast sposobem na przetestowanie
jego teorii byloby doprowadzenie do szybkiego wirowania obiektu
materialnego (byc moze talerze z dyskow twardych daloby sie wykorzystac?),
ale istnieja obawy, ze wibracje zaklocilyby pomiar, stad wybrano badania z
uzyciem swiatla.
Tu sa zarysowane dwa eksperymenty, ktore beda przeprowadzone:
http://physicsfromtheedge.blogspot.com/2016/07/lemdrive.html
http://www.jbis.org.uk/paper.php?p=2017.70.238
(autor tej publikacji jest z U.S. Army Space and Missile Defense Command)
Wersja bezplatna:
https://www.researchgate.net/publication/323278529_Propulsive_forces_using_high-Q_asymmetric_high_energy_laser_resonators