"Niemieckie linie lotnicze Condor zleciły Instytutowi Freseniusa zbadanie
kabin samolotowych pod kątem obecności organofosforanów. Okazało się, że
powietrze było zanieczyszczone w 11 z 12 airbusów A320, w 5 z 13 boeingów
757 i w 6 z 9 boeingów 767. Z kolei Federalne Biuro ds. Badań Wypadków
Lotniczych (BFU, Bundesstelle für Flugunfalluntersuchung) opublikowało
dane, z których wynika, że w latach 2006-2013 odnotowano ponad 650 "fume
events"."
https://biotechnologia.pl/farmacja/syndrom-aerotoksyczny-realne-zagrozenie-czy-nieprawdziwy-wymysl,17350
Wiecej:
http://www.susanmichaelis.com/pdf/Hocking%20book%20-%20crew%20effects-%20.pdf
http://www.ohrca.org/results-of-tricresyl-phosphate-analyses-of-nine-aviation-engine-oils/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3839637/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18550071
http://jet-oil.com/The%20Toxicity%20of%20commercial%20Jet%20Oils.pdf
https://www.researchgate.net/publication/5307149_Determination_of_ortho-cresyl_phosphate_isomers_of_tricresyl_phosphate_used_in_aircraft_turbine_engine_oils_by_gas_chromatography_and_mass_spectrometry
|