Re: Lotus SmartSuite 97 for OS/2 wersja polska

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Sat 02 Aug 1997 - 16:52:27 MET DST

Tomasz Stelmaszczuk wrote:

> Kilka minut temu rozmawiałem z przedstawicielem
> Lotus Development Polska na temat SmartSuite for OS/2.
> Okazuje się, że są szanse na to by pojawiła się polska
> edycja tego pakietu.
> Koszty Lotusa mogłyby okazać się relatywnie nieduże -
> - słownik już jest, większość tłumaczeń również.
>
> Istotnych jest kilka rzeczy. Pierwsza to "udokumentowane"
> zainteresowanie pakietem, druga to pomoc Lotusowi
> w fazie testów, trzecia natomiast to sprecyzowanie
> "cech osobniczych" np. konwersje z 1250 na 852 itd.
> Wszystkie trzy mogą okazać się wręcz strategiczne
> [...]

Ja jestem bardzo zainteresowany - sęk w tym, że Lotus nie
zarobi na mnie ani grosza ! Po prostu mam już licencje
na SmartSuite, kupione w komplecie razem z komputerami
IBM PC-330. Na razie, wobec braku wersji polskiej, leżą
w szafie, a na komputerach pracuje Word i Excel.
Deklaruję pomoc w testach, jestem w stanie wykorzystać kilku
moich userów jako 'świnki doświadczalne', natomiast nie
kupię na razie dodatkowych licencji - co najwyżej nośniki
instalacyjne i upgrade.
Co do 'cech osobniczych' - konwersja z 1250 na 852 wydaje
mi się niezbędna, jako opcja przy imporcie wszystkich rodzajów
dokumentów, zarówno z Worda i Excela, jak Wordpro i 123 pod
Windows. Wobec 'monokultury' Excela w Polsce bardzo istotne
byłoby przejrzenie filtra importowego dla arkuszy kalkulacyjnych -
nie znam SmartSuite 96/97, ale w Smartsuite 4 są z nim problemy,
wysypuje się na niektórych płachtach Excela, zawierających makra
(dysponuję przykładami).

OSciski,
Grzegorz Bodaszewski
==warta_olsztyn_at_bptnet.pl