Re: [WINNT] Gruntowne porządki na laptopie

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Gruntowne porządki na laptopie
From: Ewa <ED@comp.com>
Date: Mon, 25 Oct 2021 06:27:40 +0200
W dniu 25.10.2021 o 00:24, PiteR pisze:
in <news:6175a2fd$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
user Ewa pisze tak:

Będę to robiła na własna odpowiedzialność. Nie przystąpię do
instalacji systemu od nowa na dysku wewnętrznym dopóki nie będę
miała pewności że dysponuję prawidłową kopią.

mówię Ci podmień dysk i zaosczędź sobie zdrowia
ma klapkę dysku czy pełny spód?

Pytałeś wcześniej czy łatwo jest wymienić dysk. Nie wiem.
Laptop ma pełny spód. Musiałabym go odkręcić i sprawdzić.

Kupno nowego dysku SSD 256 GB lub nawet 512 GB jest też jakimś
rozwiązaniem. Nie wiem czy łatwiejszym, bo nie wiem jak nagrać
system, który był preinstalowany (tak go kupiłam), a także sprawa
aktywacji.
Poprzedniego laptopa używałam przez prawie 11 lat. Kupiłam go
z Vistą, ale na szczęście z Vistą Business, co nie tylko dało
mi prawo do przejścia "w dół" i zainstalowania XP, ale nawet
były dołączone płytki z XP ułatwiające całą operację
z zachowaniem PK.

Zakładam, że obecny dysk podłączany przez mój adapter stałby się
dyskiem zewnętrznym, z którego mogłabym stopniowo przenosić
potrzebne rzeczy.

Muszę się zastanowić co byłoby lepsze. Jeszcze nie wiem czy chociaż
jedna z dwóch metod zrobienia obrazu dysku z nagraniem i wykorzystaniem
bootowalnego pena (UEFI lub nie) okaże się skuteczna.

Ale nawet gdybym zdecydowała się na to co Ty sugerujesz, to tę tutaj
dotychczasową dyskusję uważam za bardzo ważną i pouczającą dla mnie.

Pozdrawiam
Ewa