Re: [WINNT] Gruntowne porządki na laptopie

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Gruntowne porządki na laptopie
From: Ewa <ED@comp.com>
Date: Sun, 24 Oct 2021 09:53:42 +0200
W dniu 23.10.2021 o 22:37, ąćęłńóśźż pisze:
Wybrać z listy 'Boot from EFI File' i w kolejnym kroku wskazać podłączone źródło (np. pendrive lub napęd dysków)?
Po wybraniu Boot From EFI File z Boot Option Menu (F9)
pojawił sie ekran z napisem:
File Explorer i w kolejnych liniach:
SYSTEM   i ciąg znaków do końca ekranu
Load File i ciąg znaków do końca ekranu
Load File i ciąg znaków do końca ekranu

nic tu dalej nie robiłam
Sushi Master napisał:
UEFI Boot Order
OS boot Manager
   USB Diskette on Key/USB Hard Disk
   USB CD/DVD ROM Drive
   Network Adapter

Zmień kolejność, najpierw  opcje z USB potem OS.

Po nacisnięciu na "OS boot Manager" w celu zmiany kolejności
pojawił się pisk i w ramce napis:
Windows Boot Manager (SPCC M.2 SSD)
Naciskanie pozostałych pozycji powoduje tylko pisk.
Adam napisał:
Włącz legacy czy CSM czy co tam masz, i będziesz mogła startować z
pendrive.
W niektórych komputerach trzeba jeszcze wyłączyć zabezpieczenia
bootowania,
zabezpieczenia urządzeń, AES, zabezpieczenia MBR/UEFI itd - ale Twój system
wydaje się bardzo prosty i tego chyba nie ma.
Sporo komputerów umie równocześnie oba sposoby, wtedy są ustawienia typu
UEFI first/CSM First.

Altualnie możesz startować z pendrive (albo innych urządzeń) w trybie UEFI
(np. Hirens UEFI) albu hybrydowym (np. Strelec, instalka Win10).
Zmieniłam w Boot Options (F10) Legacy Support na <Enabled>
(poprzednio przepisałam informacje z tym związane z prawej części okna)
Teraz pojawiło się ostrzeżenie:

Changing this setting may make the system unable to boot the OS.
Wyszłam jednak z zapisem tej zmiany.

Podczas ściągania systemu pojawił się ekran z tekstem:

Operating System Boot Mode Change

A change to the operating system Secure Boot mode is pending.
Please enter the pass code displayed below to complete the change.
If you did not initiate this request, press the Esc key to continue
without accepting the pending change.

Operating System Boot Mode Change <021>
5225 + Enter = to complete the change
Esc = continue without changing

Nie wiedząc co się stanie wolałam nie wprowadzać kodu 5225 i nacisnęłam ESC. :-(

Teraz przygotuję na starym penie nowy zapis Hiren's BootCD.

Pozdrawiam
Ewa