[WINNT] Automatyzacja reinstalacji drukarki w Windows 10 dla "kobietki"

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Automatyzacja reinstalacji drukarki w Windows 10 dla "kobietki"
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Wed, 4 Mar 2020 21:24:30 +0100
Witam.

Co tydzień-dwa zdalnie reinstaluję na komputerze, z parodią systemu operacyjnego zwanym Windows 10, sterowniki do drukarki laserowej Brother DCP-L2520.

Komputery z Win7 i Win 8.1 nie mają żadnych problemów tylko ten "najlepszy" system badany na "szczęśliwych naiwnych" sprawia co chwilę problemy (a wszystkie kompy robią to samo, te same aplikacje i ten sam sprzęt biurowy współpracujący).

Tym razem po którejś aktualizacji systemu od 2 miesięcy raz na 1-2 tygodnie należy usunąć sterowniki drukarki i ponownie je wgrać aby poprawnie działało skanowanie dokumentów. Po tym okresie po wciśnięciu "skanuj" w aplikacji czeka się około 3-4 minut na reakcję i następuje zeskanowanie kartki. Przy kolejnej kartce znowu 3-4 minuty, itp itd... Spędziłem kilka godzin na kombinacjach z siecią, firewallami, antywirusami, ustawieniami, tańcem w księżycu, składaniem ofiar z owiec, polewaniem miksturami z nietoperzy oraz szorowaniem szklanej kuli, i niestety jedynym wyjściem jest usunięcie i ponowne wgranie sterowników drukarki (nie licząc pozbycia się 10 które nie wchodzi, niestety głęboko nad tym boleję bo to nie jest system przeznaczony do jakichkolwiek ambitniejszych zadań niż.. ja pitole, mi w robocie po przymusowym, nie z własnej woli, przejściu z 7 na 10 nawet kalkulator nie działa wywołany z klawiatury i po walkach IT zmuszone było wgrać kalkulator z Windows 7, w grę).

Ponieważ nie zawsze jestem akurat z rana dostępny aby wejść zdalnie i znowu naprawić to, chciałbym zrobić "One-clik-napraw-windows-10" dla obsługującej "kobiałki". Czy są jakieś narzędzia które by mi to ułatwiły? O ile usunięcie jest szybkie, to instalacja wymaga trochę klikania (chociażby wyszukania drukarki w sieci).

PS. wybaczcie, ale takie zeszmacenie tego systemu jakie zostało zrobione już mnie totalnie tak rozwala psychicznie jak tylko usłyszę słowo klucz "windows 10", że żałuję że nikt nie wymyślił sposobu na wymazanie z głowy części umiejętności typu "obsługa komputera" abym mógł w końcu powiedzieć że nie umiem i wszyscy wyp..ć. I byłbym zdrowszy nie tykając tego ścierwa. O ile obcym odmawiam, chcieli nowy to niech se radzą, to rodzinie trzeba pomagać.

pozdrawiam.

--
Irokez

--
Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie
AVG.