Re: [WINNT] Pierwsze wrażenia z W10

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Pierwsze wrażenia z W10
From: mirekc <mirekc@interia.pl>
Date: Wed, 16 Oct 2019 16:59:52 +0200
W dniu 2019-10-14 o 16:02, Trybun pisze:
W dniu 14.10.2019 o 14:27, robot pisze:
W dniu 2019-10-14 o 12:45, Trybun pisze:
W dniu 14.10.2019 o 10:54, robot pisze:
[...]
Ale pisze tego posta, bo mam pierwsze spostrzeżenie.
Czy ja dobrze widzę, że nie da się wyłączyć automatycznych aktualizacji? Przez mgłę pamiętam, że ja dziesiątka wychodziła było jakieś narzekanie,
że się nie da wyłączyć, ale nie do końca w to wierzyłem.
I dawno to było.

Pewnie że się da wyłączyć (przynajmniej u mnie), trochę partyzantki ale można zatrzymać tą aktualizacyjną automatykę.

Ale w tych zwykłych opcjach windowsa?
Czy trzeba instalować coś firm trzecich?

W 10ce. Po prostu w "usługach" trzeba zatrzymać funkcję "Windows Update".

Nie takie to proste. W starszych kompilacjach rzeczywiście działało, ale w nowszych Microsoft zaczął umieszczać w harmonogramie zadań odwołania do aplikacji, które ponownie uruchamiają tę usługę. Jest tego coraz więcej i w coraz to innych miejscach. Namierzenie wszystkiego zahacza o wiedzę tajemną. ;) Efekt jest taki, że skutecznie wyłączamy aktualizacje, a po jakimś czasie (dniach, tygodniach) niespodziewanie odkrywamy, że system się zaktualizował. ;)

A także o ile masz internet po WiFi, to wybierz w właściwościach sieci "ustaw połączenie jako taryfowe". Przynajmniej u mnie to działa.

Już lepiej, ale ustawienie to ma swoje skutki uboczne, np. wyłącza synchronizację z OneDrive. Poza tym co mają zrobić ci, co łączą się przez kabel?