Re: [WINNT] Pierwsze wrażenia z W10

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Pierwsze wrażenia z W10
From: Andrzej Kłos <andy.klos@wp.pl>
Date: Mon, 14 Oct 2019 21:01:42 +0200
robot pisze:
Użytkuję mój legalny windows 10, ale na razie nudno jest.
Nic się nie dzieje. Może  ja źle użytkuje. No nic, trzeba uzbroić się
w cierpliwość.

Na mojej instalacji Win10 przy każdej "dużej" aktualizacji połączonej ze zmianą numeru kompilacji (17(?) na 18, 18 na 19) proces aktualizacji bruździł w tablicy partycji (dysk MBR). W pewnym momencie tejże aktualizacji po którymś restarcie zawsze dostawałem informację, że zmieniona została tablica partycji. I rzeczywiście, proces aktualizacji zmniejszał partycję na której jest Win10 i na zwolnionym miejscu zakładał nową, małą partycję (obie podstawowe). Niestety, czy to moje partycje były felernie zdefiniowane, czy programiści Microsoftu dali ciała, fakt, że przy pierwszej takiej próbie uszkodzona została partycja zdefiniowana jako "następna" po partycji z Win10. Nauczony doświadczeniem przy kolejnej "dużej" aktualizacji zostawiam jakieś niewielkie wolne miejsce po partycji z Win10.

Oczywiście przed restartem a po ostrzeżeniu o zmianie w tablicy partycji usuwam to małe g.... a aktualizacja toczy się dalej bez przeszkód. Po zakończeniu aktualizacji powiększam partycję z Win10 do poprzedniego rozmiaru i... działam już normalnie dalej - do czasu kolejnej "dużej" aktualizacji.

"It's not a bug, it's a feature"