Re: [WINNT] Świdołs i Threadripper

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Świdołs i Threadripper
From: Olek <olotestSPAMFE@poczta.onet.pl>
Date: Sat, 19 Jan 2019 10:52:38 +0100
On 18.01.2019 22:48, Adam wrote:

Już od Win7 w diskmgmt.msc robisz to z poziomu Windowsa. Czyli w zasadzie w trakcie "ogromnego mnóstwa" innych rzeczy dziejących się w systemie.
Chyba, że pytasz o wielodostęp czy jakieś urządzenia typu NAS.

W takim razie musiałem źle skojarzyć :-/ i wydawało mi się, że NTFS na to nie pozwala.
Jeśli pod Windows pozwala, to jednak nie musi tak być pod Linuksem.

Cytat z man ntfsresize:
Ntfsresize can be used to shrink or enlarge any NTFS filesystem located on an unmounted DEVICE

Obsługa NTFS w Linuksie była tworzona na zasadzie inżynierii wstecznej, bo MS specyfikacji nie udostępnił, stąd długo dostęp był tylko read only.
Pewnie jest wiele innych przyczyn do niestosowania NTFS pod Linuksem.
Do dziś brak pod Linuksem narzędzia do naprawy NTFS, równemu windowsowemu chkdsk.

--
Olek